Prasa 2021-11-05
25

„Gazeta Wyborcza” najmocniej w dół, „Puls Biznesu” z 15-proc. wzrostem (dane z września)

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. było o 6,05 proc. niższe niż we wrześniu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 154 075 egz., o 7,02 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnione przez PAP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 88 379 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 2,77 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,07 proc. do 53 781 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 549 egz.; w dół o 10,27 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 31 442 egz.; - 2,88 proc.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 329 egz.; - 4,12 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 382 egz.; - 2,63 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 180 egz.; + 15,04 proc. - największy wzrost w zestawieniu) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 048 egz.; + 4,98 proc.).

Sprzedaż dzienników spadła o 6 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet we wrześniu br. wyniosła 418 165 egz. Była o 6,05 proc. niższa niż we wrześniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: MK

KOMENTARZE (25) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas