W I kwartale 2016 roku globalna sprzedaż komputerów zmalała rok do roku o 11,5 proc. - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W pierwszych trzech miesiącach 2016 roku na całym świecie sprzedano 60,6 miliona komputerów, czyli o 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej (68,5 mln).
Pozycję największego globalnego dostawcy pecetów utrzymało w I kwartale Lenovo, które sprzedało 12,2 miliona urządzeń, notując spadek o 8,5 proc. rok do roku. Zwiększył się za to udział w rynku chińskiej firmy - z 19,4 proc. do 20,1 proc.
Druga w rankingu firma HP sprzedała 11,6 miliona komputerów (spadek o 10,8 proc. w skali roku), co dało jej 19,2 proc. rynkowego udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.).
Trzeci Dell zanotował spadek o 2 proc., sprzedając nieco ponad 9 milionów urządzeń (14,9 proc. udziału w rynku - wzrost o 1,5 pkt. proc.). Za podium nastąpiła zmiana: Apple (7,4 pric. udziału) wyprzedziło Asusa (7,2 proc.).
Zobacz tabelę