Technologie 2008-01-22
0

Wzrost sprzedaży komputerów w Azji

W IV kwartale minionego roku sprzedaż pecetów na kontynencie azjatyckim (wykluczając Japonię) zwiększyła się o 21 procent w ujęciu rocznym do poziomu 18,1 miliona urządzeń.

W całym ubiegłym roku w omawianym regionie sprzedano 66,6 miliona komputerów (wzrost o 20,9 procenta w porównaniu z rokiem 2006) - informuje agencja Reuters, powołując się na dane firmy badawczej IDC.

W ostatnich trzech miesiącach 2007 roku liderem sprzedaży komputerów w Azji była chińska firma Lenovo, która zanotowała 19,6 procenta udziałów w rynku i wzrost o 25,9 procenta pod względem liczby sprzedanych komputerów w porównaniu z IV kwartałem 2006 roku.

Za Lenovo znalazły się kolejno: Hewlett-Packard (13,8 procenta udziałów w rynku, wzrost liczby sprzedanych komputerów o 45,6 procenta), Dell (8,4 procenta, wzrost o 39 procent), Acer 6,4 procenta, wzrost o 45 procent) oraz chiński producent Founder (4,9 procenta, wzrost o 5,2 procenta).

źródło: Reuters

Autor: km

Więcej informacji: Azja

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas