2,2 mln widzów oglądało czwartą edycję programu „X Factor”. To o 790 tys. mniej niż śledziło poprzednią serię show. TVN w czasie emisji formatu zajął drugie miejsce w rynku, ale w grupie 16-49 był już liderem. Wpływy z reklam wyniosły 34,97 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że czwartą edycję „X Factor” oglądało średnio 2,18 mln widzów. Przełożyło się to na 14,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Program na antenie TVN nadawany był w soboty o godz. 20.00, w okresie od 1 marca do 31 maja br.
Muzyczne widowisko w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciło 790 tys. widzów. Wówczas trzecią odsłonę „X Factor” śledziło 2,97 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 19,89 proc. i 24,22 proc. udziału w rynku (więcej na ten temat).
TVN w paśmie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego. Na pierwszym miejscu z udziałem na poziomie 16,36 proc. uplasowała się TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, „Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (11,87 proc., „The Voice of Poland” i program kabaterowy), a czwarty - Polsat (11,07 proc.; filmy fabularne i „Sopot TOPtrendy Festiwal 2014”).
Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a za nim uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.
Oglądalność „X Factor” na tle konkurencji
Zobacz tabelę
Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu talent-show wyniosły 34,97 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii spadły one o ok. 26,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W wyniku głosowania widzów czwartą edycję programu „X Factor” wygrał Artem Furman. Show prowadziła Patricia Kazadi, a w jury zasiadali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i debiutująca w tej roli Ewa Farna. Wiosną tego roku po raz pierwszy w programie udział brać mogły też zespoły wokalno-instrumentalne.
Wiosną 2015 roku TVN pokaże kolejną edycją formatu.