Internet2010-08-06
0

YouTube: 80 tys. filmów zgłoszonych do 'Life in a Day'

W ubiegłą sobotę zakończono przyjmowanie zgłoszeń do projektu 'YouTube Life in a Day'. Użytkownicy zgłosili w sumie 80 tys. filmów ze 197 krajów, w 45 różnych językach i o łącznej długości 4,6 tys. godzin.

YouTube razem ze światowej sławy filmowcami, Ridleyem Scottem i Kevinem Macdonaldem, poprosili ludzi na całym świecie o pomoc w stworzeniu pierwszego filmu pełnometrażowego dokumentującego życie na Ziemi. Członkowie społeczności YouTube uchwycili ważne momenty ze swojego życia i umieścili nakręcone w sobotę 24 lipca wideo na stronie www.youtube.com/lifeinaday.

"Jestem zachwycony sukcesem projektu 'YouTube Life in a Day' do tej pory. Sama liczba przesłanych filmów jest uderzająca i naprawdę przerosła nasze oczekiwania. Jestem zafascynowany różnorodnością materiałów, jakie otrzymaliśmy i nie mogę się doczekać końcowego efektu" – skomentował Ridley Scott, który jest producentem wykonawczym projektu.

W ramach kolejnego etapu przedsięwzięcia, reżyser Kevin Macdonald ('Stan Gry', 'Ostatni król Szkocji', 'Czekając na Joe') zebrał 20-osobowy zespół zajmujący się rejestracją i zatwierdzaniem zgłoszeń.

"Jakość i liczba zgłoszeń to dla nas ogromne zaskoczenie. Przed nami teraz naprawdę ciężkie zadanie, aby nadać kształt temu zbiorowisku różnorodnych historii z całego świata. Na szczęście mam świetny zespół, znający chyba wszystkie języki, który pomoże w sortowaniu oraz katalogowaniu wideoklipów. Mam nadzieję, że w krótkim czasie ograniczymy materiał filmowy do 100 godzin, co dopiero umożliwi obróbkę i montaż. Czeka nas ogrom pracy, z którą jesteśmy gotowi się zmierzyć" – powiedział Macdonald.

Użytkownicy YouTube będą mogli obejrzeć zgłoszenia na początku września. Wówczas na kanale www.youtube.com/lifeinaday ruszy galeria zawierająca nadesłane materiały.

Zakończenie montażu filmu planowane jest na styczeń 2011 roku, tuż przed premierą dokumentu na Festiwalu Filmowym Sudance. Równocześnie film będzie wtedy udostępniony na YouTube.

Osoby, których materiały zostaną wykorzystane w ostatecznej wersji filmu, zostaną wymienione w napisach końcowych jako współreżyserzy, a dwudziestka współautorów weźmie udział w światowej premierze filmu podczas Festiwalu Filmowego Sundance.

Od 7 lipca, kiedy uruchomiono kanał youtube.com/lifeinaday, zanotował on 18,7 miliona odsłon wśród gości z 220 krajów.

Całą inicjatywę wspiera także firma LG Electronics, jako część swojej długofalowej kampanii 'Life’s Good'.

Autor:km

Więcej informacji:YouTube, Life in a Day

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas