Internet2017-11-13
5

YouTube dominuje wśród serwisów z wideo od internautów, CDA.pl przed Vimeo i Dailymotion

YouTube i jego aplikacja mobilna są zdecydowanie najpopularniejszymi platformami z treściami wideo publikowanymi przez internautów. Sekcja wideo CDA.pl zdecydowanie wyprzedza natomiast Vimeo, Dailymotion i Patrz.pl.

We wrześniu serwis YouTube odwiedziło 19,33 mln polskich internautów (realnych użytkowników), 72,41 proc. wszystkich osób korzystających w naszym kraju z sieci. Wykonali oni na stronie 1,07 mld odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez dwie godziny, 32 minuty i 50 sekund. Z kolei aplikacja mobilna YouTube’a miała 13,18 mln użytkowników - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube w każdym z tych wskaźników dominują wśród witryn z treściami wideo zamieszczanymi przez użytkowników. Zajmująca drugie miejsca sekcja wideo CDA.pl (obejmująca też zakładkę VoD) miała ponad trzy razy mniej użytkowników (6,07 mln) oraz prawie 13 razy mniej odsłon (84,67 mln) i ponad pięciokrotnie krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (28 minut i 55 sekund). Cały serwis CDA.pl - w którym jest sporo innych treści, m.in. gry - zanotował 6,78 mln użytkowników, 134,2 mln odsłon oraz 35 minut i 43 sekundy średniego czasu spędzanego przez użytkownika.

Pozostałe trzy witryny z zestawienia mają wielokrotnie niższe statystyki. Vimeo przy 1,11 mln użytkowników zanotował 2,78 mln odsłon oraz 4 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Dailymotion przy 848,7 tys. użytkowników miał 3,32 mln odsłon oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania. Patrz.pl zanotowało zdecydowanie najniższą odwiedzalność.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach YouTube’a odwiedziło 18,03 mln realnych użytkowników, którzy wykonali na stronie 827,61 mln osłon, a każdy spędził na niej przeciętnie dwie godziny, 22 minuty i 35 sekund.

Dział wideo na CDA.pl przy 4,98 mln użytkowników miał 60,66 mln odsłon oraz 23 minuty i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania. Dailymotion osiągnęł zdecydowanie wyższe wyniki niż Vimeo.

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach aplikacja YouTube’a miała 13,18 mln użytkowników, natomiast mobilna wersja tego serwisu przy 5,81 mln użytkowników zanotowała 244,95 mln odsłon oraz godzinę, 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika. W badaniu Gemius/PBI pomiar aplikacji obejmuje tylko liczbę użytkowników i zasięg proc.

Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło 1,72 mln użytkowników, którzy wykonali 24,01 mln odsłon, a każdy spędził w niej średnio 34 minuty i 52 sekundy. Vimeo wyraźnie wyprzedziło Dailymotion, natomiast Patrz.pl zanotowało zbyt niską odwiedzalność, żeby mogła ona zostać oszacowana w badaniu.

Zobacz tabelę

W skali roku YouTube zanotował spadek zasięgu o 0,71 pkt proc. (czyli 0,97 proc.), mimo wzrostu liczby użytkowników serwisy (wynika to z faktu, że w ciągu roku znacząco wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie YouTube zyskał rok do roku 24,2 mln odsłon oraz 4 minuty i 2 sekundy średniego czasy korzystania przez użytkownika (to 2,31 i 2,71 proc. w górę).

Pozostałe serwisy z zestawienia zanotowały natomiast spadki odwiedzalności. Sekcja wideo na CDA.pl straciła 2,07 pkt proc. zasięgu, 15,15 mln odsłon oraz 3 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 8,34, 15,2 i 10,2 proc. w dół). Vimeo stracił 3,7 proc. zasięgu, 8,3 proc. odsłon i 7,2 proc. średniego czasu korzystania, Dailymotion - 23,9 proc. zasięgu, 19,3 proc. odsłon i 9,4 proc. średniego czasu korzystania, natomiast Patrz.pl zyskało co prawda 26,5 proc. zasięgu, ale straciło 13,7 proc. odsłon i 53 proc. średniego czasu korzystania.

Aplikacje mobilne przed rokiem nie były jeszcze objęte badaniem Gemius/PBI.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas