Internet2023-10-11
6

YouTube w Polsce ogranicza oglądanie filmów z adblockami

„Odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów” - taką informację zaczęli dostawać w Polsce użytkownicy YouTube'a, którzy korzystają z adblocków.

Użytkownicy polskiego YouTube'a, którzy korzystają z wtyczek do przeglądarek blokujących reklamy, mogą już spotkać się z informacją od platformy: „Odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów”.

Niżej YouTube zaznacza, że „odtwarzanie filmów będzie zablokowane, dopóki YouTube nie znajdzie się na liście dozwolonych lub blokada reklam nie zostanie wyłączona”. Platforma podkreśla, że reklamy umożliwiają jej działanie.

YouTube w komunikacie dodaje, że filmy bez reklam dostępne są dla subskrybentów usługi YouTube Premium.

Wygląda na to, że to, co YouTube nazwał wiosną „małym eksperymentem na całym świecie” dotarło w końcu do Polski.

W Polsce YouTube Premium został uruchomiony w 2019 roku. Abonament kosztuje 23,99 zł miesięcznie, a za konto rodzinne (6 kont dla członków jednej rodziny) trzeba płacić 35,99 zł miesięcznie.

Według badania Mediapanel, we wrześniu stronę Youtube.com w Polsce odwiedziło 18,8 mln użytkowników (61,18 proc. zasięgu), co dało jej trzecie miejsce na podium (za Google.com i Facebook.com). Przeciętnie spędzano tam 4 godziny, 58 minut i 13 sekund.

W drugim kwartale br. koncern Alphabet, właściciel YouTube'a, zanotował wzrost przychodów o 7 proc. do 74,6 mld dolarów, przy czym zmalały wpływy sieci reklamowej Google.

Autor:jsx

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas