Internet2016-08-30
4

YouTube przed Facebookiem i Messengerem wśród aplikacji androidowych, Onet i WP.pl na czele polskich serwisów (TOP 30)

Z androidowej aplikacji YouTube’a korzysta zdecydowanie więcej polskich użytkowników niż z Facebooka i Messengera, przy czym to Facebook zanotował najwięcej wywołań. Instagram i WhatsApp przy nieco niższym zasięgu od aplikacji Allegro i OLX.pl mają od nich zdecydowanie dłuższy czas korzystania. Wśród serwisów mobilnych WP.pl przy podobnym zasięgu co Onet zanotowała prawie dwa razy więcej odsłon.

Z badania Mobience wynika, że w lipcu br. z aplikacji YouTube’a skorzystało 65,07 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem. Wykonali oni łącznie 1,35 mln wywołań aplikacji i korzystali z niej przez 18 727 lat.

YouTube jest zdecydowanym liderem pod względem zasięgu i łącznego czasu korzystania. Zajmujące kolejną pozycję aplikacje Facebooka zanotowały 48,26 proc. zasięgu i 8 588 lat korzystania, a Messenger - 45,38 proc. i 2 220 lat. Przy czym aplikacje FB uruchomiono aż 2,12 mln razy, co oznacza, że średni czas uruchomienia był wielokrotnie krótszy niż w przypadku YouTube’a.

Najpopularniejszą aplikacją e-commerce było w zeszłym miesiącu Allegro z 16,25 proc. zasięgu, przy czym aplikacja OLX.pl przy nieco niższym zasięgu (15,79 proc.) miała więcej wywołań (110,57 mln wobec 84,47 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (492 lat wobec 333 lat).

Instagram osiągnął wyższy zasięg (13,01 proc.) od Snapchata (10,89 proc.) i WhatsAppa (10,88 proc.) oraz więcej wywołań (233,38 mln wobec 176,08 mln i 200,45 mln), natomiast to w WhatsAppie użytkownicy spędzili najwięcej czasu - łącznie 801 lat.

Wśród gier „Pou” miało nieznacznie wyższy zasięg od „Pokemon Go” (9,89 proc. wobec 9,5 proc.), ale ta druga zanotowała zdecydowanie więcej wywołań (229,64 mln) i dłuższy czas korzystania (1 029 lat).

Zobacz tabelę

Stronę Google.pl w przeglądarkach na smartfonach i tabletach z Androidem odwiedziło w lipcu 72,37 proc. ich polskich użytkowników, wykonując 1,79 mln odsłon, a Google.com - 46,22 proc użytkowników, wykonując 251,87 mln odsłon. Natomiast Facebook przy 56,73 proc. zasięgu zanotował więcej odsłon niż obie witryny Google’a - 2,69 mln odsłon.

WP.pl miała nieznacznie niższy zasięg od Onetu (37,19 proc. wobec 37,58), za to prawie dwa razy więcej odsłon (905,15 mln wobec 467,67 mln). Natomiast Interia.pl przy wyższy zasięgu niż Gazeta.pl (23,47 proc. wobec 21,6 proc.) miała ponad trzy razy więcej odsłon od tego konkurenta (255,27 mln wobec 69,37 mln).

Allegro.pl zanotowało zdecydowanie wyższy zasięg od OLX.pl (31,53 proc. wobec 19,14 proc.) i więcej odsłon (479,86 mln wobec 312,57 mln).

Zobacz tabelę

YouTube jest absolutnym liderem wśród androidowych aplikacji wideo. W zeszłym miesiącu miał 65,07 proc. zasięgu, a zajmujące kolejną pozycję aplikacje Player i Player HD - 4,35 proc.

Aplikacja nc+ Go przy ponad dwa razy niższym zasięgu od Ipli (1,34 proc. wobec 3,13 proc.) zanotowała więcej wywołań (3,74 mln wobec 3,01 mln) i dłuższy łączny czas korzystania (130 lat wobec 97 lat).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas