Internet2017-11-29
2

YouTube usuwa 150 tysięcy filmów w walce z treściami pedofilskimi

YouTube usunął ponad 150 tysięcy klipów wideo oraz komentarze dotyczące 625 filmów, które miały brutalny czy pedofilski przekaz niebezpieczny dla dzieci. Serwis intensywnie walczy w ostatnim czasie ze zmasowanym atakiem skierowanym pod adresem najmłodszych użytkowników platformy, który już zaowocował wycofaniem z serwisu reklam wielu znanych marek.

O ostatnich działaniach podjętych przez YouTube w związku z zagrożeniem dla dzieci odwiedzających tę platformę poinformował serwis Vice News opierających się na doniesieniach z szefostwa serwisu.

YouTube twierdzi, że w ciągu ostatniego czasu usunął 270 kont oraz skasował ponad 150 tys. filmików, których treść kierowana pozornie do dzieci w rzeczywistości zawierała brutalne sceny umieszczone nierzadko w seksualnym kontekście.

Należący do Google serwis ujawnił też, że w obronie najmłodszych użytkowników platformy usunął pedofilskie komentarze zamieszczone pod 625 tys. filmów wideo obecnych na YouTube. Dodatkowo przedstawiciele serwisu w rozmowie z Vice News podkreślili, że tylko w ciągu jednego tygodnia zablokowali reklamy przy 2 mln klipów oraz na ponad 50 tys. kanałach podszywających się pod nadawców oferujących treści dla dzieci.

YouTube stara się intensywnie zażegnać kryzys związany z masowym atakiem na nieletnich użytkowników, bowiem ponosi w związku z tym poważne konsekwencje wizerunkowe i finansowe.

Po ujawnieniu obecności przy brutalnych treściach adresowanych do dzieci reklam znanych marek większość z nich zdecydowała się zawiesić współpracę reklamową z YouTube. Wśród firm które zastosowały bojkot znalazły się m.in. Adidas, Diageo, HP, Cadbury, Mars, Lidl i Deutsche Bank.

Autor:ps

Więcej informacji:YouTube, Google

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas