Internet2020-03-02
9

YouTube usuwa 5 milionów filmów w 3 miesiące. Odwołania twórców mało skuteczne

W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2019 roku YouTube usunął ponad 5 mln filmów - wynika z informacji podanych przez serwis. W wypadku 109 tys. zablokowanych treści ich twórcy odwołali się od decyzji YouTube’a, jednak tylko 23 tys. odwołań zostało uwzględnionych.

Niedawno należący do Google serwis YouTube obchodził 15-lecie uruchomienia. Platforma ma obecnie na całym świecie ponad 2 mld użytkowników korzystających z niej co miesiąc. Co minutę na należącej do Google platformie pojawiają się treści wideo o łącznej długości 500 godzin.

Aktualnie na YouTube działa ponad 170 tys. kanałów mających co najmniej 100 tys. subskrybentów. Z tytułu reklam i subskrypcji YouTube w zeszłym roku wypłacił branży muzycznej ponad 3 mld dol.

5 mln usuniętych filmów

YouTube podał statystyki, zgodnie z którymi w okresie od początku października do końca grudnia 2019 r. usunął z serwisu ponad 5 mln filmów wideo, których treść naruszała regulamin platformy. 60 proc. tych materiałów zostało zidentyfikowanych i zablokowanych przez mechanizm sztucznej inteligencji.

Połowę usuniętych treści zakwalifikowano jako spam, 15 proc. naruszało bezpieczeństwo dzieci, a 13 proc. miało zawierać niedozwolone treści erotyczne. Z kolei ponad 33 tys. zablokowanych filmów było związanych z cyberprzemocą i nękaniem użytkowników.

Odwołania mało skuteczne

Według informacji podanych przez YouTube w ostatnim kwartale ub.r. spośród 5 mln usuniętych treści w wypadku 109 tys. z nich wpłynęły odwołania kwestionujące decyzję o zablokowaniu. Jedynie 23 tys. filmów przywrócono na skutek tych interwencji.

W komunikacie rzecznik Google zapewnił że YouTube stale pracuje nad metodami usprawnienia procesu odwołań twórców, zapowiedział też większa transparentność w tym zakresie. Firma nie odniosła się jednak wprost do wątpliwości związanych z niewielką liczbą skutecznych apelacji przywracających zablokowane wcześniej treści.

W całym ub.r. przychód z reklam wygenerowany przez YouTube sięgnął 15,15 miliarda dolarów. To wynik o 36 proc. lepszy niż w roku 2018 (11,16 mld USD) oraz o 86 proc. lepszy niż w roku 2017 (8,15 mld USD). Tylko w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku przychód YouTube z reklam wyniósł 4,72 miliarda dolarów, wobec 3,61 miliarda dolarów w IV kwartale roku 2018.

Autor:ps

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas