Internet2019-03-14
9

Serwisy z wideo od internautów tracą popularność. YouTube zdecydowanym liderem - CDA, Vimeo i Dailymotion mocno w dół

Czołowe platformy z treściami wideo od użytkowników zanotowały przez ostatni rok spadki zasięgów. YouTube osiąga wielokrotnie wyższe statystyki od konkurentów, wśród których CDA.pl ma podobną przewagę nad i Dailymotion i Vimeo.

W lutym br. YouTube’a odwiedziło 19,85 mln polskich internautów, co dało 69,48 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 811,9 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube tak samo jak pozostałe globalne serwisy (w poniższym zestawieniu są Dailymotion.com i Vimeo.com) nie jest w tym badaniu objęty audytem site-centric, dlatego nie ma szczegółowych statystyk o czasie korzystania z niego przez polskich internautów. Natomiast według ogólnych wyników badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu na YouTubie przeciętny użytkownik spędził każdego dnia 15 minut i 2 sekundy.

Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło 5,45 mln internautów, którzy wykonali tam 91,7 mln odsłon. Nie są to pełne wyniki serwisu, ponieważ dostępne są w nim także gry internetowe oraz odpłatny dział Premium (miał w lutym 2,8 mln użytkowników i 26,41 mln odsłon). Na koniec ub.r. za dostęp do sekcji Premium płaciło 172,1 tys. internautów, a w całym 2018 roku CDA.pl zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 60 proc. do 27,99 mln zł oraz zysku netto do 5,39 mln zł.

Wielokrotnie mniej popularne od CDA.pl są dwie globalne platformy wideo. Dailymotion miał w lutym 861,2 tys. użytkowników i 4,98 mln odsłon, a Vimeo - 696 tys. użytkowników i 3,68 mln odsłon.

W skali roku wszystkie serwisy z zestawienia zanotowały spadki zasięgów. YouTube stracił 5,64 pkt proc. zasięgu (to7,5 proc. w dół), a także 531,4 mln odsłon (to aż 39,6 proc. w dół). W przypadku sekcji wideo na CDA.pl zasięg zmalał o 6,48 pkt proc. (czyli 25,3 proc.), a liczba odsłon o 8,1 mln (8,1 proc.).

Dailymotion przy spadku zasięgu o 1,88 pkt proc. (38,4 proc.) zyskał 287 tys. odsłon (6,1 proc.), natomiast Vimeo straciło 1,45 pkt proc. zasięgu i 129,8 tys. odsłon (to odpowiednio 37,3 i 3,4 proc. w dół).

W konsekwencji łączny zasięg tych czterech serwisów zmalał ze 109,46 proc. w lutym ub.r. (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności) do 94,01 proc. w lutym br.

Dodajmy, że z aplikacji mobilnej YouTube’a w minionym miesiącu skorzystało 19,05 mln internautów (co dało 66,68 proc. zasięgu), wobec 13,8 mln użytkowników i 49,39 proc. zasięgu rok wcześniej. Przy czym ten wzrost wynika w sporym stopniu ze zmiany w pomiarze aplikacji mobilnych wprowadzonej w badaniu Gemius/PBI w grudniu ub.r.

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas