Prasa2022-02-10
21

Z Burda Media Polska odchodzi prezes Alexander Sorg

Alexander SorgAlexander Sorg

Alexander Sorg z końcem lutego odchodzi ze stanowiska prezesa Burda Media Polska i po ponad 20 latach pracy żegna z koncernem Burda. Wydawnictwem tymczasowo będzie kierował Martin Weese.

W komunikacie prasowym podano, że Alexander Sorg odchodzi z Burda International, żeby „móc skupić się na nowych wyzwaniach”. Zaznaczono, że będzie dalej doradzał koncernowi przy kluczowych projektach.

- Chciałbym podziękować Alexowi za jego dwudziestoletnią pracę dla Hubert Burda Media, a także za jego wkład w rozwój Burda Media Polska. Po przeprowadzeniu biznesu przez pandemię i jednoczesnym nadzorowaniu dwóch przejęć, firma jest dobrze przygotowana do wzrostu - stwierdził Tom Bureau, CEO BurdaInternational.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Alexander Sorg prezesem Burda Media Polska został jesienią 2016 roku, na czele firmy zastąpił Margaret Ann Dowling. Wcześniej był dyrektorem regionalnym Burda International w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.

Tymczasowym CEO w Burda Media Polska będzie teraz Martin Weese, dyrektor operacyjny Burda International.

Seria odejść z Burda Media Polska

W listopadzie ub.r. z Burda Media Polska pożegnała się dyrektor generalna i członkini zarządu Justyna Namięta, po 29 latach pracy zdecydowała się zakończyć aktywność zawodową.

W styczniu wydawnictwo poinformowało, że rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką. Z wydawnictwa w konsekwencji własnej decyzji odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Od sierpnia pracuje jako regional digital hub director w Sandoz Europe.

Natomiast do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.

Burda z mniejszym portfolio, szykuje się do kupna Edipresse Polska

Pod koniec stycznia Burda Media Polska poinformowała, że zamyka wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowany magazyn „Samo Zdrowie”. Według ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl z firmą może pożegnać się ponad 20 pracowników.

W sierpniu ub.r. Burda zrezygnowała z dwutygodnika „Gala” ukazującego się od 2001 roku (przejęła go w 2013 roku w ramach fuzji z G+J Polska). Wydawnictwo zapewniało, że będzie kontynuować projekty partnerskie oparte na marce pisma, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.

W połowie ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku.

W portfolio prasowym Burda Media Polska jest kilkanaście tytułów, w tym magazyny luksusowe („Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”). Ponadto firma wydaje serwisy internetowe (głównie pod markami swoich magazynów drukowanych), zajmuje się custom publishingiem i publikuje książki.

W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Autor:tw

Więcej informacji:Burda, Alexander Sorg

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas