Reklama2011-10-25
1

Za mały napis w spocie „Między nami”. T-Mobile naruszył kodeks reklamowy

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot promujący taryfę „Między nami” w T-Mobile był sprzeczny w kodeksem branżowym. W reklamie pojawił się napis małą i białą czcionką umieszczony na tle jasnej kamienicy.

Spot, którego dotyczył protest otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy, był emitowany w wakacje w ramach kampanii promującej rok bezpłatnych rozmów z wybraną osobą” w taryfie „Między Nami” w T-Mobile na kartę (przeczytaj więcej o tej akcji i ofercie). Autor skargi ocenił, że napis, który pojawia się na końcu reklamy, „napisany jest tak małą czcionką, że nikt nie jest w stanie go przeczytać”. „Czuję się niekomfortowo z faktem przedstawiania widzowi informacji, która z pewnością jest dla oferty handlowej istotna, ale nie można się z tą informacją zapoznać” - przyznał odbiorca.

Przedstawiciele zarządzającej siecią T-Mobile Polskiej Telefonii Cyfrowej zauważyli jednak, że zarówno w Kodeksie Etyki Reklamy, jak i innych aktach prawnych nie ma przepisów regulujących wielkość czcionki, jakiej należy użyć w spocie telewizyjnym. „Jako zachęta, reklama wskazuje na najbardziej istotne warunki produktu i nie jest możliwe, aby zawierała wszystkie postanowienia ewentualnej umowy” - podkreślił operator. PTC zwróciła też uwagę, że szczegóły wszystkich ofert - również „Między Nami” w T-Mobile na kartę - udostępnia w swoim serwisie internetowym. A skoro odbiorca spotu złożył na niego skargę za pomocą elektronicznego formularza na stronie Komisji Etyki Reklamy, równie dobrze może sprawdzić regulaminy i cenniki T-Mobile.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tych wyjaśnień, oceniając, że spot „Między Nami” w T-Mobile na kartę naruszył kodeks branżowy. „Przedstawiony małą i białą czcionką tekst umieszczony został na tle jasnej kamienicy, co dodatkowo utrudnia jego odczytanie. Tekst odczytywany przez lektora, nie jest tożsamy z treścią reklamy pojawiającą się na ekranie” - wyliczył zespół orzekający. Zwrócił przy tym uwagę, że reklama wprowadza konsumentów w błąd, ponieważ informuje, że poprzez samo dołączenie do T-Mobile można rozmawiać bez limitu, podczas gdy w rzeczywistości tak nie jest. W związku z tym komisja zaleciła PTC zmodyfikowanie tego spotu.

Operator T-Mobile szybko wprowadził odpowiednie zmiany. W nowym spocie „Między Nami” szczegółowe informacje są zapisane czarną czcionką na białym tle (obejrzyj tę reklamę).

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas