W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Auta”, z kolei najwięcej stracił „Violetta Oficjalny Magazyn”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w maju 2015 roku wyniosła 45 606 egz. W porównaniu do maja 2014 roku zmniejszyła się ona o 20,56 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie należało do magazynu „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 42 684 egz., niższym o 9,13 proc. niż rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który rok wcześniej był piąty. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 32 839 egz., po jednak spadku o 0,71 proc.
Oczko niżej znalazł się magazyn „Auta” (Egmont Polska), którego wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,57 proc. do 32 771 egz. Tytuł ten w maju ub.r. był ósmy.
Z kolei największy spadek, wynoszący 50,05 proc. do 21 921 egz., odnotował „Violetta Oficjalny Magazyn” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca trzeciego na dziesiąte.
Zobacz tabelęW maju 2015 roku w porównaniu do kwietnia 2015 roku również największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 42,36 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auta”. Z kolei najwięcej stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” - było to 37,72 proc.
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.