Biznes2018-05-15
1

Zalando startuje w Polsce z programem partnerskim, na początek marka Jan Vanderstorm

Zalando rozpoczęło w Polsce prowadzony już w innych krajach program partnerski dla marek. Dzięki niemu firmy otrzymają dostęp do rozwiązań technicznych opracowanych przez Zalando, które zajmuje się takimi kwestiami jak przetwarzanie zamówień i płatności, zwroty oraz obsługa klienta. Pierwszym partnerem w polskim programie jest marka Jan Vanderstorm.

Program partnerski Zalando funkcjonuje już w 12 europejskich krajach, m.in. Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Teraz, projekt został rozszerzony także o polski rynek.

Według Zalando program partnerski oferuje korzyści oraz możliwości rozwoju zarówno partnerom, jak i klientom platformy modowej. Dzięki dedykowanym rozwiązaniom technicznym partnerzy mogą dodawać produkty do sklepu Zalando, pozostając sprzedawcami swojego asortymentu i ustalając odpowiednie ceny.

Za wysyłkę zamówień do klientów odpowiadają partnerzy, natomiast Zalando ma zajmować się takimi kwestiami jak przetwarzanie zamówień i płatności, zwroty oraz obsługa klienta. Zalando zapewnia, że wspiera partnerów w optymalizacji wspólnych działań biznesowych, by uzyskać jak najlepszą obsługę.

Zalando podkreśla, że marki są wybierane do programu zgodnie w wysokimi standardami jakości oraz szeregiem surowych kryteriów, takich jak jakość produktu, trafność asortymentu i możliwość dostosowania oferty dla klientów Zalando (bezpłatna dostawa i 100-dniowy okres zwrotu), jak również zdolność do spełnienia wymagań jakościowych w zakresie logistyki, dostawy, prezentacji produktów i innych istotnych kwestii.

W Polsce pierwszą marką objętą programem partnerskim jest firma odzieżowa Jan Vanderstorm. Według zapowiedzi w niedalekiej przyszłości do usługi mają dołączyć kolejni partnerzy.

Za granicą w programie uczestniczy w sumie ponad 170 firm, m.in. Bestseller, Adidas, Mango, Nike, Superdry czy Pull & Bear.

W I kwartale 2018 r. platforma Zalando zanotowała wzrost przychodów o 22 proc. Liczba aktywnych klientów sklepu zwiększyła się do prawie 24 mln, a o ponad 27 procent podskoczyła skala zamówień.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas