Internet2017-10-16
4

Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)

Najpopularniejszym odzieżowym sklepem internetowym w Polsce jest niezmiennie Zalando.pl, a kolejne miejsca zajmują Bonprix.pl i eObuwie.com.pl, natomiast na smartfonach i tabletach największy zasięg ma aplikacja AliExpress Shopping App. W skali roku duże wzrosty osiągnęły serwisy Orsay.com, 50style.pl i Sklepmartes.pl.

W sierpniu br. Zalando.pl odwiedziło 3,33 mln realnych użytkowników, czyli 12,58 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 95,28 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zalando.pl jest liderem wśród odzieżowych sklepach internetowych w każdej z tych statystyk. Na kolejnych pozycjach pod względem zasięgu znalazły się Bonprix.pl (z 2,25 mln użytkowników i 28,31 mln odsłon), eObuwie.com.pl (1,8 mln użytkowników i 21,54 mln odsłon) oraz HM.com (1,46 mln użytkowników i 41,37 mln odsłon).

Po ponad milion odwiedzających zanotowały też aplikacja mobilna AliExpress Shopping App (1,39 mln), Deichmann.com (1,38 mln), Answear.com (1,04 mln), Orsay.com (1,04 mln) i 50style.pl (1,03 mln). Z HM.com każdy użytkownik korzystał średnio przez 17 minut i 21 sekund, a z Born2be.pl - przez 13 minut i 57 sekund.

W rankingu znalazło się osiem witryn stacjonarnych sieci sklepów odzieżowych: eObuwie.com.pl (na początku 2015 roku został kupiony przez CCC, który za 75 proc. akcji zapłacił 130 mln zł), HM.com, Deichmann.com, Orsay.com, 50style.pl, 4f.com.pl, Sklepmartes.pl i Sizeer.com. Pozostałe to typowe sklepy internetowe, przy czym Answear.com ma też sieć stacjonarnych punktów odbioru zakupów, a Zalando uruchamia regularnie tymczasowe sklepy stacjonarne.

Zobacz tabelę

Na komputerach czołowa piątka jest prawie taka sama jak ogółem, brakuje jedynie AliExpress Shopping App funkcjonującej wyłącznie jako aplikacja mobilna.

Zalando.pl zanotowało 2,26 mln użytkowników, 83,32 mln odsłon oraz 27 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Po ponad milion internautów odwiedziło też Bonprix.pl, eObuwie.com.pl i HM.com.

Na ponad 17 minut przeciętnego użytkownika przyciągały natomiast Born2be.pl i HM.com.

Zobacz tabelę

Z kolei na urządzeniach mobilnych liderem zasięgowym jest AliExpress Shopping App z 1,39 mln użytkowników.

Zalando.pl przy 1,32 mln odwiedzających miało 11,95 mln odsłon oraz cztery minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, natomiast HM.com przy 481,4 tys. użytkowników zanotował 19,15 mln odsłon oraz 15 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.

Zobacz tabelę

Jak statystyki e-sklepów odzieżowych wyglądają w sezonie przed Bożym Narodzeniem, najintensywniejszym okresie w handlu internetowym?

Zalando.pl zanotowało 4,49 mln użytkowników i 78,06 mln odsłon, Bonprix.pl - 3,03 mln użytkowników i 57,82 mln odsłon, eObuwie.com.pl - 1,76 mln użytkowników i 20,53 mln odsłon, a Deichmann.com - 1,01 mln użytkowników i 16,45 mln odsłon.

Zobacz tabelę

Zalando.pl zanotowało w ciągu roku spadek zasięgu o 0,98 pkt proc. (czyli 7,23 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zwiększyła się o 27,92 mln, a średni czas spędzany przez odwiedzającego - o trzy minuty i 46 sekund (to 41,4 i 22,5 proc. w górę).

Zasięg Bonprix.pl wzrósł o 0,45 pkt proc. (czyli o 5,58 proc.), a eObuwie.com.pl - o 1,29 pkt proc. (23,37 proc.). Pierwszy serwis stracił przy tym 9,52 mln odsłon oraz 6 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (to 25,2 i 40 proc. w dół), a drugi przy wzroście liczby odsłon o 1,6 mln (8 proc. w górę) miał spadek przeciętnego czasu korzystania o 53 sekundy (czyli 7 proc.).

Mocno zwiększyły się zasięgi serwisów Deichmann.com (o 66,2 proc.) i 50style.pl (o 86,5 proc.). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Orsay.com (o 99 proc.) i Sklepmartens.pl (o 123,1 proc.). Wszystkie te serwisy zanotowały też podobnie duże wzrosty liczby odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas