Biznes2019-10-31
2

Zalando stawia na zrównoważony rozwój i brak śladu węglowego. Od 2023 roku bez jednorazowych opakowań

Platforma Zalando zobowiązała się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania - od 2023 roku firma nie będzie w ogóle korzystać z ich jednorazowych wersji.

Zalando zaznacza, że obecne zobowiązanie jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem „do.MORE", której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę.

W ten sposób platforma zamierza wypełnić cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem. Firma podkreśla, że w 2019 r. przestawiła się na w ponad 90 proc. odnawialną energię we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu energii odnawialnej czy ekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 r.

Do 2023 r. Zalando zaprojektuje swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Firma podkreśla, że już teraz pudełka Zalando produkowane są w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80 proc. z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100 proc. z papieru pochodzącego z odzysku.

Również marka własna Zalando – ZIGN do wiosny/lata 2020 r. w pełni zaangażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl. Zalando oznacza produkty tym symbolem jeśli spełniają one jeden ze standardów środowiskowych firmy, które pokrywają normy społeczne, środowiskowe i dotyczące ochrony zwierząt. Kryteria Zalando są zgodne z międzynarodowymi standardami oraz najlepszymi branżowymi praktykami.

- Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu - zaznacza w komunikacie Rubin Ritter, Co-CEO Zalando. - Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości.

Między innymi celami Zalando, do 2023 r. chce wprowadzić zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 mln produktów. W 2019 r. firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.

W II kwartale 2019 roku platforma Zalando osiągnęła przychody wyższe rok do roku o 20,1 procent. Jednak kwartalny zysk netto spółki na poziomie 45,5, mln euro okazał się niższy niż przed rokiem. Liczba aktywnych użytkowników Zalando wzrosła o 15,2 procent przekraczając 28 milionów.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas