W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie w Polskim Radiu nowej prezes rozgłośni Agnieszki Kamińskiej z dyrektorami anten. Podczas niego miała paść deklaracja, że nie będzie już żadnych zwolnień. Celem nowej szefowej ma być wzrost słuchalności wszystkich anten - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
Rada Mediów Narodowych w ubiegłym tygodniu odwołała dotychczasowego prezesa Polskiego Radia Andrzeja Rogoyskiego (głosami trzech członków związanych z PiS) i powołała na to stanowisko Agnieszkę Kamińską - od grudnia 2019 roku wiceprezes zarządu, a poprzednio dyrektor Jedynki.
Pod koniec ubiegłego tygodnia miało odbyć się spotkanie z dyrektorami poszczególnych anten z nową prezes rozgłośni. Obecny miał być na nim również przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, który miał zapowiedzieć, że „nie będzie już więcej zwolnień” i że „będzie już tylko lepiej”.
Na co Agnieszka Kamińska miała dodać, że „pod warunkiem, że zobaczy krew, znój, pot i łzy" (to nawiązanie do mowy inauguracyjnej Winstona Churchilla w Izbie Gmin, 13 maja 1940 roku – przyp.red.). Jak mówi jeden z naszych rozmówców, atmosfera podczas spotkania z dyrektorami miała być "grobowa".
Spytaliśmy Polskie Radio o plany nowej prezes i cele, jakie stawia sobie w zarządzaniu publiczną rozgłośnią. W imieniu spółki odpowiedziała nam Monika Kuś: - Stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich programów Polskiego Radia - to główny cel, który stawia sobie pani Agnieszka Kamińska jako prezes zarządu Polskiego Radia. Planuje również zwiększenie obecności i aktywności programów Polskiego Radia w internecie. Pani prezes podejmuje również działania, które w perspektywie będą służyć budowaniu zaufania i sympatii słuchaczy do publicznego nadawcy - odpowiedziała Kuś portalowi Wirtualnemedia.pl.
Radio
|
Członek KRRiT broni audycji abp. Jędraszewskiego w Radiu Kraków. "Wywieranie presji na nadawcę"
|
Zmiany kadrowe w ostatnich tygodniach
Spytaliśmy także Polskie Radio czy nowa prezes planuje w najbliższym czasie zmiany kadrowe. Otrzymaliśmy odpowiedź, że „kwestie kadrowe są wewnętrzną sprawą spółki”. W ostatnim czasie odwołano wicedyrektora Trójki Mariusza Cieślika, który zostaje w firmie jako jej komentator i prowadzący programy.
Zmieniło się także szefostwo Agencji Promocji Polskiego Radia – jej szefową Jolantę Fudalę oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską zastąpiła nową dyrektorka Joanna Gepfert, a p.o. zastępcy dyrektora promocji jest Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji. Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki".
P.o. dyrektora Jedynki w styczniu został z kolei Marcin Kusy, który zastąpił Agnieszkę Kamińską. Na razie nie wiadomo czy zostanie szefem tej stacji na stałe.
W listopadzie 2019 roku Wiktor Świetlik zrezygnował z funkcji dyrektora Trójki. Pełniącym obowiązki został najpierw Tomasz Kowalczewski, a trzy tygodnie później – na stałe szefem rozgłośni.
W ostatnich tygodniach z Polskiego Radia odszedł również autor "Raportu o stanie świata" w Trójce Dariusz Rosiak. Rozstał się z rozgłośnią, ponieważ spółka nie przedłużyła z nim umowy, obowiązującej do końca stycznia 2020 roku
Radio
|
RMF FM liderem w 2019 roku, rekordowe spadki PR1 i PR3. Radio ma więcej słuchaczy w samochodzie niż w domu
|