Biznes2011-06-21
19

Zarobki w agencjach i domach mediowych (raport)

Creative director w polskiej agencji reklamowej zarabia średnio 23,3 tys. zł miesięcznie, a planning director w domu mediowym 25,3 tys. zł - wynika z danych SAR. Ogółem wynagrodzenia w branży reklamowej przegrywają z inflacją.

Z zaprezentowanego właśnie raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej "Raport o wynagrodzeniach 2011" wynika, że w bieżącym roku płace w polskich agencjach reklamowych utrzymały się na poziomie tych z 2010 r. Natomiast w domach mediowych średni wzrost płacy zasadniczej wyniósł 1 proc., a płacy całkowitej - 5 proc.

Ogółem w agencjach reklamowych więcej zarobili pracownicy na 34 stanowiskach, a mniej - na 28. Wzrost płac - jeśli nastąpił dla danego stanowiska - wynosił średnio około 5 proc. czyli blisko obecnego poziomu inflacji. Z kolei spadki płac wynosiły średnio nawet około 8 proc. W domach mediowych średnie zarobki zwiększyły się dla 28 stanowisk, a zmniejszyły się - dla 11.

W agencjach reklamowych najwyższe są przeciętne pensje financial directorów (27 tys. zł brutto miesięcznie) i creative directorów (23,3 tys. zł).

>>> Jakie są zarobki w polskiej branży reklamowej? Dane za 2010 r.

Zobacz tabelę



W domach mediowych najwięcej zarabiają financial directorzy - średnio 27,8 tys. zł brutto miesięcznie, planning directorzy (25,3 tys. zł) i buying directorzy (23,4 tys. zł).

Zobacz tabelę



Jednocześnie średnie zatrudnienie zarówno w badanych agencjach reklamowych, jak i domach mediowych pozostało na podobnym jak przed rokiem poziomie - odpowiednio 62 i 83 pracowników. W bieżącym roku ponad 19 proc. badanych agencji nie planuje zmian liczby zatrudnionych, 61 proc. zapowiada wzrost, a 6 proc. – spadek. Natomiast wśród domów mediowych zwiększenie zatrudnienia przewiduje w bieżącym roku 71 proc. firm, utrzymanie obecnego poziomu – 14 proc., a żadna nie planuje spadku.

Zobacz tabelę


 

Zobacz tabelę


Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IDEA! Management Konsulting wśród członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR: 25 agencji reklamowych i 13 domów mediowych. Płace dla wszystkich stanowisk zostały uśrednione, a elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy) nie zostały uwzględnione.

Autor:km

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas