Telewizja2006-09-11
0

Zasięg TVN będzie szerszy

Grupa ITI i Telekomunikacja Polska nawiązują współpracę.

ITI rusza z projektem platformy cyfrowej, dzięki której grupa zwiększy działalność o kolejny obszar — dystrybucji programów telewizyjnych. Teoretycznie to konkurencja dla Telekomunikacji Polskiej (TP), która od września udostępni wideostradę w sześciu miastach. Ale zanim platforma ITI i wideostrada urosną na tyle, że zaczną sobie przeszkadzać, firmy będą współpracować - czytamy w "Pulsie Biznesu".

— Cały rynek operatorów telewizji kablowej i satelitarnej ma około 4 mln abonentów. Poszerzenie zasięgu technicznego o kolejne 2 mln daje nam ogromną szansę zwiększenia dystrybucji naszych kanałów. To będzie absolutna rewolucja — mówi dla "PB" Olgierd Dobrzyński, wiceprezes TVN24 i członek zarządu TVN.

Telekomunikacja Polska w tym miesiącu startuje z usługą transmisji telewizyjnej w sieci ADSL w kolejnych pięciu miastach, co da jej zasięg techniczny 2 mln gospodarstw domowych. Pod koniec roku chce objąć zasięgiem 4 mln abonentów.

— Grupa TP jest największym operatorem telekomunikacyjnym na rynku, ITI najszybciej rozwijającym się producentem i agregatorem treści multimedialnych — partnerstwo obu podmiotów jest więc naturalne. Zamierzamy sukcesywnie rozwijać współpracę z TP, a także z innymi operatorami telekomunikacyjnymi, bo światy mediów i telekomunikacji coraz częściej się przenikają — mówi dla "PB" Bogusław Kułakowski, wiceprezes grupy ITI ds. technologii, badań i rozwoju.

Współpraca TP i ITI na razie została sformalizowana poprzez podpisanie umowy na dystrybucję kanałów TVN, TVN Siedem i TVN Gra w wideostradzie TP. Pozostałe kanały TVN mają być dostępne w ADSL należącym do TP poprzez pakiety Cyfry+.

Autor:Puls Biznesu-kk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas