Reklama2016-03-17
0

Zbieranie opinii konsumentów wyzwaniem dla marketerów

Marketerzy chcący lepiej zrozumieć swoich klientów mogą sporo zyskać na zbieraniu ich opinii. Nie jest to jednak dla nich proste zadanie.

Z przeprowadzonego w czerwcu 2015 r. przez firmę SurveyMe badania wśród 2,5 tys. firm na świecie wynika, że dla 1/3 z nich największym wyzwaniem jeśli chodzi o zbieranie opinii klientów jest aby wiedzieć o co należy ich zapytać.

Respondenci wskazywali także na ograniczenia czasowe, związane z samym przeprowadzeniem badania (20 proc.), opracowaniem pytań (17 proc.) oraz analizą już zebranych opinii (14 proc.). Dla 12 proc. problem stanowią koszty, a tylko 10 proc. nie widzi tutaj żadnych wyzwań.

Dla marketerów ważne jest zrozumienie, że konsumenci zrezygnują z usług firmy, która ma kiepską obsługę klienta. Potwierdza to badanie Aspect i Conversion Research z października 2015 r., w którym ponad połowa internautów z USA właśnie dlatego zakończyła współpracę z przedsiębiorstwem działającym w handlu.

 

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas