PR2004-06-03
0

Zbigniew Grycan wraca do gry

Po rozstaniu się ze swoją macierzystą firmą Zielona Budka, Zbigniew Grycan - znawca lodowego biznesu zakłada nową firmę

Zbigniew Grycan przez ponad 20 lat był właścicielem jednej z największych firm lodziarskich w Polsce - spółki Zielona Budka. W 2000 roku zdecydował się na sprzedaż udziałów, a spółka Zielona Budka pozyskała nowego inwestora: Enterprise Investors. Nowy inwestor objął udziały Spółki, a Zbigniew Grycan został przewodniczącym Rady Nadzorczej. W sierpniu 2003 roku zrzekł się tej funkcji. "Moja koncepcja prowadzenia biznesu różniła się znacznie od tej zaproponowanej przez inwestora" - wyjaśnia Zbigniew Grycan. Jego nazwisko pozostanie w nazwie firmy jeszcze przez dwa lata.

Rozstanie z Zieloną Budką nie oznaczało wycofania się z biznesu. We właśnie rozpoczynającym się sezonie Zbigniew Grycan powraca z zupełnie nową firmą Grycan - lody od pokoleń. Nowa firma, tak jak poprzednio Zielona Budka przed pozyskaniem inwestora, jest firmą rodzinną, bez obcego kapitału. Od początku założenie było jasne - w produkcji tych lodów najważniejsza będzie jakość, a nie ilość. "Jeszcze gdy pracowałem pod szyldem Zielonej Budki i prowadziłem lodziarnie w różnych częściach kraju, spotykałem się z opiniami, że w Polsce brakuje lodów wiernych tradycyjnym rodzinnym recepturom, które nie byłyby produkowane na masową skalę" - mówi Zbigniew Grycan. "Postanowiłem więc wykorzystać tę lukę i wejść na rynek z ofertą, która odpowiada na to zapotrzebowanie. W lodach marki Grycan - lody od pokoleń będą tylko naturalne składniki" - dodaje. Producent, podpisując się na opakowaniu, osobiście gwarantuje doskonałą jakość produktu. Swoje lody Zbigniew Grycan będzie produkował w nowo wybudowanym zakładzie w Majdanie pod Warszawą. Na początku zatrudnienie znajdzie ok. 50 osób. Zakład, o powierzchni 2000 m2, wybudowany na 1,5 hektarowym terenie, spełnia wszelkie wymogi unijne i jest przygotowany do wdrożenia norm ISO oraz HACCP tuż przed uruchomieniem produkcji. Wielkość nowej inwestycji oszacowana została na 2 miliony dolarów.

W tym sezonie firma przygotowuje dla konsumentów lody familijne w opakowaniach 1 i 0,5 litrowych w kilkunastu smakach oraz lody gastronomiczne (przeznaczone do sprzedaży w kulkach) w kilkudziesięciu smakach, z czego szeroką gamę będą stanowiły sorbety, czyli lody owocowe o intensywnym smaku, produkowane ze świeżych, głównie krajowych owoców. Założeniem firmy jest stać się wiodącym producentem tego typu lodów.

Zaraz po uruchomieniu produkcji będzie można spróbować nowych lodów w lodziarniach w Warszawie, Szczecinie, Gdańsku, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze, Toruniu. Jesienią, w Warszawie powstaną kolejne punkty sprzedaży lodów Grycan. Obok słynnej lodziarni na ul. Puławskiej, od której zaczęła się przygoda Zbigniewa Grycana z Zieloną Budką, otwarte zostaną w centrum handlowym Arkadia przy Rondzie Radosława (przedtem Babka) 3 nowe lodziarnie firmowe z konsumpcją deserów lodowych na miejscu. Mają się one stać nową wizytówką firmy zarządzanej przez Zbigniewa Grycana.

Już latem tego roku nowe lody będą dostępne w sklepach na terenie całego kraju. Oprócz sprzedaży detalicznej, producent planuje nawiązanie współpracy z sieciami hoteli, restauracji, lokalnymi cukierniami i lodziarniami. Firma rozwijać też będzie współpracę na zasadach franchisingu.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas