Prasa2016-01-12
2

Zdrożały „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i „Puls Biznesu”. Gremi: to techniczna korekta

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Od początku roku wzrosły ceny wydawanych przez Gremi Business Communication dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. - To normalna techniczna korekta cen - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Bąk, prezes GBC. O złotówkę więcej płacą również czytelnicy „Pulsu Biznesu”, wydawanego przez Bonnier Business Polska.

Od 2 stycznia br. wydania „Rzeczpospolitej” ukazujące się od poniedziałku do czwartku kupić można w cenie 4,20 zł (wzrost o 10 gr z 4,10 zł), a wydania sobotnie kosztują 4,70 zł (dotąd 4,50 zł). O 30 groszy - z 4,90 zł do 5,30 zł - poszła w góry również cena dziennika ekonomicznego „Parkiet”.

Prezes Gremi Business Communication Dariusz Bąk wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że podwyżki były minimalne, ale niezbędne, aby odpowiednio skorygować ceny w stosunku do kosztów funkcjonowania wydawnictwa. - Podjęte działania mają na celu zapewnienie pewnych środków finansowych. Podwyżki są niewielkie i wynikają z kosztów, które ponosi wydawnictwo, głównie związanych z zapewnieniem wysokiej jakości kontentu czy działalność redakcji - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Dariusz Bąk.

Od początku roku wzrosła również cena „Pulsu Biznesu” - za wydanie dziennika trzeba zapłacić 5,99 zł, czyli o złotówkę więcej niż w ub.r. W poniedziałek wydawnictwo Bonnier Business Polska nie odpowiedziało nam na pytania dotyczące wzrostu ceny.

Z danych ZKDP wynika, że w listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 55 055 egz., a „Parkietu” - 5 135 egz. Z kolei „Puls Biznesu” sprzedawał się w ilości 10 594 egz.

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas