Kultura2021-01-05
17

2,82 mln widzów debiutu „Zenka” w TVP1

Plakat filmu Plakat filmu "Zenek" o Zenku Martyniuku

Pokazany w Nowy Rok wieczorem w TVP1 film „Zenek” obejrzało średnio 2,82 mln widzów.

W piątek, 1 stycznia br. o godz. 21.00 TVP1 po raz pierwszy pokazała film „Zenek”. Średnia widownia emisji wyniosła 2,82 mln osób. Przełożyło się to na 19,40 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 18,19 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Przynajmniej przez 1 minutę film śledziło 5,60 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 były to 2 mln, a w 16-59 - 3,02 mln).

Jacek Kurski: „Zenka” obejrzało 3,5 mln widzów

Jak poinformował na swoim profilu na Twitterze prezes TVP Jacek Kurski (powołując się na dane MOR, które oficjalnie uznaje tylko publiczny nadawca), „Zenek” oglądało średnio 3,5 mln widzów, a w peaku było to 3,95 mln.

Wyemitowana dzień później o 23.00 powtórka filmu wg Nielsena miała 591 tys. widzów (7,60 proc. proc. udziału w 4+, 8,24 proc. w 16-49 oraz 7,83 proc. w 16-49).

„Zenek” to opowieść pokazująca prawdę o fenomenie muzyki disco polo i o tym, że warto mieć marzenia. Inspiracją do filmu stała się biografia Zenona Martyniuka. W roli młodego artysty wystąpił Jakub Zając, a dorosłego - Krzysztof Czeczot. Żonę piosenkarza gra Klara Bielawka. Reżyserem filmu jest Jan Hryniak, a autorem scenariusza - Marta Hryniak.

Kinowa premiera „Zenka” odbyła się w piątek 14 lutego br. W pierwszy weekend kinowej emisji film obejrzało 241,1 tys. osób. Ogółem do 8 marca produkcja zgromadziła 504,4 tys. widzów. Był dystrybuowany w 340 kopiach.

12 kwietnia produkcja odpłatnie zadebiutowała w TVP VOD, następnie pojawiła się w innych serwisach VOD, m.in. w Netfliksie.

Prace na planie „Zenka” odbywały się były pod koniec 2019 roku. Zdjęcia realizowane są głównie na Podlasiu: w Bielsku Podlaskim oraz rodzinnej miejscowości Martyniuka - Gredele. Początkowo film miał się nazywać „Życie to są chwile”, czyli tak jak jedna z piosenek Zenona Martyniuka.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.

Autor:MK

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas