Reklama2008-11-24
0

Zenith pesymistycznie wobec rynku telewizyjnej reklamy

W bieżącym i przyszłym roku wydatki na telewizyjną reklamę wWielkiej Brytanii zanotują spadek, a solidny wzrost nie pojawi sięwcześniej jak w 2012 roku.

Taką prognozę przedstawił dom mediowy ZenithOptimedia. Szacujeon, że dochody z reklam głównych kanałów naziemnych (ITV1, Channel4 i Five) zmniejszą się w przyszłym roku o 7 procent - informujeserwis Brand Republic.

Co prawda cyfrowe wersje tych stacji zanotują 10-procentowywzrost wpływów z reklam, ale nie zrekompensuje to wyżejwymienionych strat. W rezultacie ich całkowite dochody z reklamspadną w roku 2009 o 4 procent.

Dom mediowy prognozuje, że brytyjski rynek telewizyjnej reklamyzanotuje w bieżącym roku 6-procentowy, a w roku przyszłym3-procentowy spadek wartości. Nielwielki wzrost zostanie natomiastodnotowany w 2010 i 2011 roku (odpowiednio 2 i 1 procent).

Według analityków z ZenithOptimedia to główne kanały naziemneciągną cały rynek w dół. Tymczasem tańsze stacje cyfrowe majązanotować wzrost dochodów z reklam o 6 procent w przyszłym roku, ado roku 2012 zyskiwać tutaj rocznie średnio 8 procent.

źródło: Brand Republic

Autor:km

Więcej informacji:Zenith

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas