Internet2008-08-29
0

Źle umieszczone reklamy w sieci szkodzą wizerunkowi marek

Niewłaściwe umieszczanie reklam na niewłaściwych stronachinternetowych źle wpływa na reputację marek.

Z badania przeprowadzonego przez firmę iCD Research na grupie1.000 brytyjskich użytkowników internetu wynika, że 78 procent znich myślałoby mniej o marce, której reklama pojawiłaby się obokobraźliwych lub niestosownych treści online - informuje serwisBrand Republic.

Co więcej, 62 procent respondentów stwierdziło, że widziałoreklamę marki umieszczoną w takim miejscu w sieci.

Pomimo różnego rodzaju działań podejmowanych w celu zapobieganiazłemu umieszczaniu reklam w internecie, aż 52 procent badanych jestzdania, ze problem ten będzie się w przyszłości pogarszał.

Według respondentów najbardziej szkodliwe dla marek są treścizawierające przemoc, obok których pojawiłaby się ich reklama.Następne pod tym względem są materiały odnoszące się do narkotykóworaz treści dla dorosłych.

Z kolei marką, która ma najwięcej do stracenia na skutekjakiegokolwiek skojarzenia jej z takimi treściami, jest wedługbadanych Coca-Cola, a następnie Cadbury, Lego oraz Tesco.

Z badania iCD Research wynika również, że 40 procentrespondentów jest zdania, iż to reklamodawcy, a nie stronyinternetowe czy agencje reklamowe, ponoszą winę za pozwolenie nazłe umieszczenie ich reklam w sieci.

źródło: Brand Republic

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas