Związek Firm Public Relations ogłasił wyniki I. etapu konkursu "Złote Spinacze" 2004
Spośród 47. prac zgłoszonych do konkursu na najlepszą kampanie PR jury wybrało do II. etapu 23 projekty w 8 kategoriach.
„Decyzja nie była łatwa, jeśli wziąć pod uwagę rosnący poziom merytoryczny zgłaszanych prac i wszystkie nominacje są już ogromnym wyróżnieniem” – powiedział Mariusz Pleban, Wiceprezes ZFPR – „Gratulujemy autorom nominowanych projektów i życzymy im sukcesów w dalszych etapach konkursu. Jednocześnie liczymy, iż dla autorów prac, które nie zostały tym razem nominowane do II. etapu, wyniki te stanowić będą wyzwanie do uczestnictwa w kolejnych edycjach konkursu i motywację do doskonalenia zawodowego”.
Decyzję podjęło jury składające się z uznanych specjalistów w zakresie komunikacji spoza Związku, jak również przedstawicieli agencji członkowskich ZFPR. Nad prawidłowością przebiegu prac czuwała firma KPMG, która jednocześnie przygotowała podsumowanie ocen poszczególnych projektów. Oto lista nominowanych:
Kategoria 1 – PR korporacyjny
- Diageo: Wyższa forma inteligencji – 180oPR
- Szpital z sercem - Profile
- Telefon do mamy – Telekomunikacja Polska S.A.
Kategoria 2 – PR produktu
- Plastry Evra – Headlines
- Absolut Label – Sensors PR
- Stwórz sobie domowy salon SPA – Spin Communications
- Philips nasz niepowszedni - Partner of Promotion
Kategoria 3 – Kampania edukacyjna
- Podaruj dzieciom słońce 2003 – United PR
- Daj śmieciom kosza! – Eskadra BTL
- Stres pod kontrolą – Multi Communications
Kategoria 4 – Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
- Inteligo Financial Services SOS - Partner of Promotion
- Zwalczanie nielegalnego poboru energii elektrycznej – Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny
Kategoria 5 – Public Affairs & Lobbying
- Manufaktura - Telma Group Communications
- Polskie kosmetyki bez akcyzy – Polski Związek Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej
- Działania dla Unii Farmaceutów i Właścicieli Aptek – On Board
Kategoria 6 – Kampania społeczna
- Potrzebna encyklopedia! – Feedback/Hill&Knowlton
- Wielka kampania życia – Avon
- Prośba - GCI
Kategoria 7 – Komunikacja wewnętrzna
- Przeprowadzka – Commercial Union
- Volkswagen Bank Group Conference 2003 – United PR
Kategoria 8 – Event
- W drodze do miliona – Multi Communications
- Oddaj się Levisowi – Partner of Promotion
- Kongres PR – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Autorzy nominowanych prac mają czas do 27 października 2004 r. na dostarczenie pełnej dokumentacji realizowanych działań. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek „Złotych Spinaczy” nastąpi w dniu 6 grudnia 2004 (a nie jak wcześniej informowano – 10 listopada br.) na uroczystym bankiecie w hotelu Sheraton, wieńczącym odbywający się tego dnia Ogólnopolski Kongres Ekspertów i Praktyków Public Relations "PR Forum".