Telewizja 2008-10-14
0

Zmiany w TVP: więcej reklam i seriali, pasmo poradnikowe zamiast rolniczego

W przyszłym roku Telewizja Polska będzie emitować więcej reklam, nadając krótsze odcinki seriali i dzieląc na części programy rozrywkowe - informuje "Newsweek". Innym pomysłem na zrekompensowanie mniejszych wpływów abonamentowych ma być zastąpienie pasma rolniczego sponsorowanymi programami poradnikowymi.

Przede wszystkim TVP zamierza emitować w swoich kanałach większą liczbę bloków reklamowych, pokazując więcej seriali, których odcinki trwają maksymalnie po 30 minut ("Moda na sukces" ma być nadawana sześć razy w tygodniu), i odpowiednio dzieląc dłuższe programy rozrywkowe, np. "Gwiazdy tańczą na lodzie" i relację z wyborów miss Polski. Więcej reklam znajdzie się także w kanałach tematycznych, takich jak TVP Kultura i TVP Historia.

Zmiany obejmą również ofertę programową publicznego nadawcy. Z ramówki TVP1 ma zniknąć nadawane wczesnym popołudniem pasmo rolnicze, w zamian za które po 15 emitowane będą lifestyle'owe programy poradnikowe sponsorowane przez firmy z poszczególnych branż. Mniej będzie też programów publicystycznych (m.in. prowadzonego przez Bronisława Wildsteina) i polskich seriali produkowanych przez Telewizję Polską, takich jak "Oficer" i "Pitbull", więcej natomiast formatów zagranicznych, np. "Fort Boyard".

Zawężeniu ulegnie również docelowa grupa odbiorców TVP obecnie obejmująca całe społeczeństwo, ale już niedługo ograniczona do osób w wieku 16-49 lat, czyli widowni, do której swoje oferty kierują stacje komercyjne. Przedstawiciele Telewizji Polskiej nie chcą komentować podanych przez "Newsweek" informacji, nie ujawniając również, kiedy konkretnie zostaną wprowadzone zmiany w ramówkach kanałów TVP.

Autor: n

Więcej informacji: Newsweek, TVP, tw

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas