Pod hasłem „Święta nie brzmią radośnie, gdy doskwiera głód” Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczyna tegoroczną kampanię Świątecznej Zbiórki Żywności. Organizacja przygotowała tę akcję wspólnie z firmami Scholz & Friends Warszawa, Tank Production i YakuMama Film.
Kampania Świątecznej Zbiórki Żywności prowadzonej przez Federacja Polskich Banków Żywności opiera się na przekazie, w którym radosna kolęda „Przybieżeli do Betlejem” jest śpiewana ze zmienionym tekstem. Ma on pokazać, że świątecznym marzeniem wielu potrzebujących jest zwyczajne jedzenie.
Promowana w kampanii zbiórka będzie prowadzona do 23 grudnia w sklepach, internecie i SMS-owo. Od 7 do 9 grudnia w ponad 3,3 tys. sklepów w 540 miejscowościach będzie można przekazywać kupione produkty wolontariuszom. Podobne zakupy charytatywne można robić w sklepie internetowym bankizywnosci.pl przygotowanym przez Federację Polskich Banków Żywności wraz z siecią Piotr i Paweł. Ponadto można wysłać charytatywny sms o treści „POMAGAM” na numer 73 365 (co kosztuje 3 zł plus VAT).
Działania w mediach wspierające akcję obejmują telewizję (m.in. kanały TVP), internet (m.in. Onet.pl), radio (m.in. Tok FM), prasę oraz outdoor (nośniki Clear Channel Poland).
Kreację kampanii przygotowała agencja Scholz & Friends Warszawa, spot telewizyjny wyreżyserowali Maria i Kazimierz Zbąscy, wyprodukował dom produkcyjny Tank Production, a postprodukcją zajęła się firma YakuMama Film.