Firma Zoom Video Communications, właściciel popularnej platformy do wideokonferencji, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Zdecydowanie przewyższyły one oczekiwania analityków, dzięki czemu kurs akcji spółki mocno poszybował w górę.
Przychód Zoom w II kwartale br. wyniósł 663,5 mln dolarów. To aż o 355 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.
Zysk netto spółki wzrósł w tym samym okresie z 5,5 mln dolarów do 185,7 mln dolarów.
Z ujawnionych przez Zoom Video Communications danych wynika, że liczba firm korzystających z platformy do wideokonferencji, zatrudniających więcej niż 10 pracowników, na koniec II kwartału wyniosła 370,2 tys., co rok do roku oznacza wzrost aż o 458 proc.
Z kolei liczba klientów Zooma, generujących ponad 100 tys. dolarów dziennie przychodu, zwiększyła się w ujęciu rocznym o 112 proc., do 988.
Jednocześnie firma znacząco podniosła prognozę dotyczącą swojego przychodu w II kwartale oraz całym 2020 roku. Ma on wynieść odpowiednio 685-690 mln dolarów oraz 2,37-2,39 mld dolarów (pry wzroście o 281-284 proc. r/r).
Zaprezentowane przez Zoom Video Communications wyniki za ostatni kwartał były zdecydowanie lepsze od oczekiwań analityków.
Kurs akcji spółki poszybował w górę o ponad 40 proc., co przełożyło się na wycenę na poziomie ponad 129 mld dolarów, większą niż tacy potentaci jak IBM czy Dell.