Reklama2014-01-16
14

Zygmunt Solorz-Żak przejmie od Orange sponsoring piłkarskiej reprezentacji Polski?

Zygmunt SolorzZygmunt Solorz

Orange Polska prowadzi rozmowy w sprawie przedłużenia umowy na sponsorowanie naszej reprezentacji w piłce nożnej. Według „Przeglądu Sportowego” zainteresowany tym sponsoringiem może być holding Zygmunta Solorza-Żaka.

Obowiązująca obecnie umowa Orange z Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta w połowie 2010 roku i wygasa w czerwcu br. Z nieoficjalnych informacji wynika, że telekom płaci 8 mln zł rocznie za miano sponsora głównego reprezentacji, a w zamian jego logo znajduje się na strojach treningowych zawodników i bandach wokół boiska podczas zgrupowań i meczów. Firma może też nagrać w ciągu roku dwie reklamy z piłkarzami.

Przypomnijmy, że na tym ostatnim polu w sierpniu ub.r. doszło do sporego zgrzytu, gdy w spocie Orange początkowo nie chcieli wystąpić Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski (przeczytaj o tym więcej). Ostatecznie jednak zagrali w reklamie, a PZPN z początkiem br. sprecyzował, jak w reklamach może być wykorzystywany wizerunek zawodników reprezentacji (więcej na ten temat).

Według „Przeglądu Sportowego” - powołującego się na osoby związane z Orange - telekom otrzymał już od firmy Sportfive, negocjującej w imieniu PZPN umowy marketingowe, propozycję przedłużenia kontraktu sponsoringowego. Na razie oferta została odrzucona, ponieważ znalazło się w niej założenie, że reprezentacja będzie mieć dwóch sponsorów głównych z różnych branż, a nie jak dotychczas jednego. Orange poprosił PZPN o sprecyzowanie, jak będzie wyglądał podział między nimi praw marketingowych. Rozmowy w sprawie przedłużenia umowy mają potrwać najpóźniej do końca lutego.

Operator oficjalnie tego nie potwierdza ani nie deklaruje, że chce przedłużyć kontrakt z PZPN. - Nie będziemy komentować ani przedstawiać szczegółów naszych relacji biznesowych z partnerami, z którymi prowadzimy rozmowy - stwierdza Wojciech Jabczyński, rzecznik telekomu.

„Przegląd Sportowy” informuje, że PZPN może być zainteresowany współpracą sponsoringową z holdingiem Zygmunta Solorza-Żaka. Miliarder w bieżącym tygodniu ma spotkać się w tej sprawie z prezesem PZPN Zbigniewem Bońkiem.

Przypomnijmy, że pod koniec ub.r. Telewizja Polsat kupiła prawa do transmisji eliminacji Euro 2016 i mistrzostw świata 2018 (z udziałem naszej reprezentacji) oraz do finałów pierwszego turnieju (więcej na ten temat). Z drugiej strony Polkomtel poprzez markę Plus od wielu lat jest sponsorem polskiej ligi i reprezentacji siatkarskich (w ramach umowy do 2016 roku dzieli te prawa z Orlenem - przeczytaj szczegóły), a w br. odbędą się w Polsce mistrzostwa świata siatkarzy, które Polsat nie tylko będzie pokazywał w swoich kanałach, lecz także sprzedaje prawa telewizyjne i marketingowe do imprezy (przeczytaj o tym więcej). Z kolei Cyfrowy Polsat, druga największa firma i marka w holdingu Solorza-Żaka, nie angażował się do tej pory w sponsoring sportu.

Autor:tw

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas