W styczniu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy Eski Poznań i Radia ZET wzrosły o ponad 40 proc., Tok FM - o ponad 50 proc., a Eski Rock - o ponad 70 proc.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w styczniu 246,41 mln zł, o 8,8 proc. więcej niż przed rokiem. To mniejszy wzrost niż w całym ub.r., kiedy te wpływy zwiększyły się o 13,2 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym według domu mediowego Starlink faktyczne wydatki na reklamę radiową zmalały w zeszłym roku o 2,1 proc. (więcej na ten temat).
Zdecydowanym liderem reklamy radiowej jest RMF FM, przy czym jego dominacja maleje. W styczniu ub.r. do stacji trafiło 39 proc. wszystkich wydatków na reklamę w radiu, a w styczniu br. - już tylko 29 proc. W skali roku cennikowe wpływy stacji spadły o 19,3 proc., czyli o 16,2 mln zł. Za to Radio ZET w styczniu br. cennikowo zarobiło 46,7 proc. (18,9 mln zł) więcej niż rok wcześniej.
>>> Duży spadek RMF FM i Jedynki, zyskały Radio ZET i Radio Maryja
Stosunkowo jeszcze większy wzrost cennikowych przychodów reklamowych zanotowały Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - 73 proc., oraz Tok FM (Agora) - 55,5 proc., a niewiele mniejszy - Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - 44,7 proc. Pierwsza stacja zarobiła więcej o 1,48 mln zł, druga - o 1,55 mln zł więcej, a trzecia - o 1,16 mln zł.
Wpływy Jedynki Polskiego Radia wzrosły w skali roku o 30 proc. (3,1 mln zł), za to Trójki zmalały o 13,3 proc. (0,9 mln zł). Mniej niż rok wcześniej (o 9,9 proc.) zarobiła też Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time).
Zobacz tabelę