Szanowny Użytkowniku,
Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu.Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności.Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu (więcej).
12,26 mln zł chce Nielsen od TVP za dostawę danych telemetrycznych
KOMENTOWANEGO ARTYKUŁU
KOMENTARZE (2)
WASZE KOMENTARZE
a po co TVP badania telemetryczne?
To nie jest stacja dla oglądalności, to stacja do pokazywania co się w Polsce, świecie dzieje, edukowania , seriali filmów i rozrywki.
Tak z ciekawości jak oni mierzą oglądalność jak np niektóre kanały mają 0,001%
To takie wróżenie z fusów.
Jak reklamodawcy chcą wiedzieć jaka oglądalność to niech sami za to płacą.
Skoro istnieje jakiś algorytm to liczący to po kiego grzyba rok rocznie 13 baniek wydawać.
Telemetria to jedna z największych ściem medialnych. Tym niemniej zazdroszczę Nielsenowi i tym podobnym, że znaleźli sobie lukratywną niszę i ciągną grube miliony za jakieś banialuki i wróżenie z fusów. Dopiero internet pozwolił na jako tako wiarygodne pomiary oglądalności stron, filmów i kampanii reklamowych. Telemetria to czarna magia, no chyba, że docieralność i badania to co najmniej 98% gospodarstw domowych. A tak nie jest. No, ale kto bogatym zabroni. Przy okazji to nawet zabawne, że przez te wszystkie lata telewizje sprzedawały te wszystkie pasma reklamowe w oparciu o te dramatycznie nierzetelne i nie oddające rzeczywistości nawet w 10% dane. No, ale to tak wyglądało na całym świecie.