Reklama2014-04-04
0

137,5 mld USD na cyfrową reklamę w 2014 r. To już jedna czwarta rynku

W 2014 roku wydatki na reklamę cyfrową będą stanowić około 1/4 całkowitych nakładów na reklamę na świecie - prognozuje firma eMarketer..

W 2013 roku globalne nakłady na reklamy wyświetlane użytkownikom komputerów stacjonarnych, laptopów, telefonów komórkowych i tabletów sięgnęły 119,84 miliarda dolarów.

Analitycy eMarketera prognozują, że w roku 2014 wydatki te wzrosną o 14,8 proc., do 137,53 miliarda dolarów, stanowiących około 1/4 wartości całego światowego rynku reklamy. Jeszcze w 2012 roku udział ten wynosił ok. 20 proc., podczas gdy w 2018 roku ma sięgnąć blisko 1/3. Wówczas poziom nakładów na cyfrową reklamę ma przekroczyć granicę 200 miliardów dolarów.

W ujęciu regionalnym, największy udział w globalnych wydatkach na reklamę cyfrową ma Ameryka Północna, która wyprzedza region Azji i Pacyfiku oraz Europę Zachodnią.

Ponadto eMarketer prognozuje, że całkowite nakłady na reklamę na świecie będą rosły w najbliższych latach średnio o ok. 5 proc. rocznie, a w 2018 roku sięgną 656,3 miliarda dolarów.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas