Internet 2015-05-06
2

19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności

W ub.r. korzystanie z internetu deklarowało 64,4 proc. Polaków, o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, co w przeliczeniu na populację daje 19,41 mln internautów. Wśród czołowych dziesięciu serwisów wzrosty popularności zanotowały jedynie Facebook i YouTube.

Według podsumowania fal badania NetTrack, w ub.r. penetracja internetu w Polsce wzrosła z 61,4 do 64,4 proc., natomiast szacunkowa liczba użytkowników sieci - z 18,51 do 19,41 mln.

Wśród internautów coraz liczniejszą grupą są osoby w wieku 60 lat i więcej - w 2013 roku stanowiły 6 proc. wszystkich użytkowników, a w ub.r. 7 proc. Zmalał natomiast, z 25 do 24 proc., udział użytkowników mających 15-24 lat, a przybyło tych mieszkających na wsi (ich udział zwiększył się z 35 do 36 proc.).

Niewiele zmieniła się rozpoznawalność i deklarowana odwiedzalność czołowych serwisów, przy czym większość zanotowała spadki. Najwięcej straciła NK.pl - jej spontaniczna znajomość zmalała z 18,9 do 14,4 proc., a odwiedzalność w skali miesiąca z 25 do 18,4 proc.

W czołowej dziesiątce zyskały tylko Facebook (rozpoznawalność z 43,6 do 46,5 proc., a odwiedzalność z 52 do 53,2 proc.) oraz YouTube (rozpoznawalność z 28,6 do 29,4 proc., odwiedzalność z 63,1 do 64,3 proc.).

Zeszłoroczne fale badania NetTrack zostały przeprowadzone wśród 25 877 osób.

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas