Dziewięć polskich agencji znalazło się na shortlistach tegorocznej, 24 edycji Golden Drum International Festival of Creativity. Łącznie do nagród nominowano 24 prace z Polski. Najwięcej nominacji mają agencje Grey Group Poland i DDB&Tribal Warszawa.
Agencja Grey Group Poland dostała sześć nominacji w pięciu kategoriach. O nagrodę w kategorii Film powalczą kampanie „Like a baby” i „Jesienne zmiany” dla IKEA Retail Polska. Ta druga kampania znalazła się też na shortliście w kategorii Branded Content&Entertainment.
Z kolei przygotowana przez Grey akcja dla Caritas Polska „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” została nominowana w kategoriach: Events, PR i Capture (Use) of Local Spirit.
DDB&Tribal Warszawa powalczy o nagrody w trzech kategoriach. W kategorii Film nominowano jej kampanię dla Amnesty International „Look Beyond Borders”.
O nagrodę w kategorii Events powalczy akcja DDB&Tribal przygotowana również dla Amnesty International „#Iwelcome Live”.
Z kolei w kategorii Press nominowano trzy różne reklamy przygotowane przez tę agencję dla Huawei Poland: „WASP”, „Fly” i „Dragonfly”. (grafiki: ddbWASP,fly,dragonfly)
O nagrody w 4 różnych kategoriach będzie rywalizować przygotowana przez agencję FCB Warsaw dla AXA Polska kampania „Smart Bell”. Znalazła się na shortlistach w kategoriach: Innovative, Media, Radio i Activation Programme.
Po 2 nominacje na Golden Drum dostały agencje Walk, 2012 i Bardzo.
Walk trafiła na shortlisty w kategoriach Direct i Branded Content&Entertainment za kampanię „The invisibles” dla Fundacji Kapucyńskiej.
Agencja 2012 powalczy o nagrody w kategoriach Activation Programme i PR kampanią dla Akademii Auto Świat „The wheelchair hour”.
Z kolei agencja Bardzo ma dwie nominacje w kategorii Film – za dwie kampanie dla Allegro: „Costume Party” i „Lemonade”.
Po jednej nominacji mają z kolei Isobar Poland, K2 i A+E Networks Poland.
Isobar walczy w kategorii PR kampanią „Reconciliation” dla Forum Film, K2 – w kategorii Digital za projekt „Snap&Seek” dla Fundacji Itaka, a A+E - w kategorii Activation Programme za projekt „#Singleline” dla Lifetime.
Nagrody Golden Drum zostaną przyznane dziś wieczorem, 20 października.