Telewizja2018-07-10
33

3,1 mln widzów filmu „Wołyń”, liderem TVP1

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziło studio pokazane w trakcie mundialowego meczu Kolumbia-Anglia, a drugie miejsce zajął mecz Rosji z Chorwacją. Szósty był film „Wołyń”, który śledziło 3,06 mln osób. Wśród stacji nadal liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 2 do 8 lipca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziło piłkarskie studio pokazane w trakcie mundialowego meczu Kolumbia-Anglia, które w TVP1 oglądało 5,32 mln widzów, co przełożyło się na 36,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął ćwierćfinałowy mecz Rosji z Chorwacją na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie 7 lipca zgromadziło 5,11 mln oglądających (40,36 proc. udziału).

Podium uzupełnia ćwierćfinałowe spotkanie Brazylii z Belgią. Pojedynek pokazany w piątek w samej TVP1 miał 4,75 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 35,75 proc.

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 6 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków było to nawet niemal 2 mln).

Na 6 miejscu uplasował się film Wojciecha Smarzowskiego „Wołyń”, który pokazany został w TVP1 w niedzielę o godz. 20.10 z okazji 75. rocznicy krwawej niedzieli. Produkcję śledziło średnio 3,06 mln widzów, a udział stacji wyniósł 22,65 proc. Przynajmniej przez 1 minutę film oglądało 7,31 mln osób (dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom).

Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia „Wołynia” wyniosła 3,27 mln widzów, a w szczytowym momencie wzrosła do 3,64 mln.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 2 lipca na antenie tej stacji obejrzało 2,63 mln widzów (22,86 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,88 mln widzów (emisja 8 lipca; 16. pozycja). W rankingu top 20 znalazły się również „Wydarzenia” Polsatu - topowe wydanie tego dziennika pokazano 2 lipca (miało ono 1,70 mln oglądających).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też było studio pokazane przy meczu Kolumbia-Anglia, które miało 2,30 mln osób, co dało Jedynce 38,75 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do meczu reprezentacji Rosji z Chorwacją (2,13 mln widzów; 44,96 proc. udziału), a podium uzupełnia mundialowe spotkanie Kolumbii i Anglii (1,99 mln widzów; 36,77 proc. udziału).

W tym ujęciu „Wołyń” zajął 9 miejsce z widownią na poziomie 987 tys. osób (18,59 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,84 pkt. proc. do 11,95 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,58 proc. (w dół o 0,74 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,14 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,13 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,31 pkt. proc. do 6,92 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,61 proc. do 35,59 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca siódmego (wzrost o 0,55 pkt. proc. do 5,48 proc.). Z szóstego na ósme miejsce spadł TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 3,48 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,47 proc. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,32 pkt. proc. do 10,63 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,97 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (- 0,35 pkt. proc. do 9,11 proc.) oraz Dwójka (- 0,69 pkt. proc. do 6,27 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport zajął 5. miejsce (- 0,31 pkt. proc. do 3,79 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (w dół o 0,97 pkt. proc. do 10,72 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(33)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas