Finałowy mecz Ligi Mistrzów sezonu 2015/2016 oglądało w TVP1 3,07 mln widzów. Z kolei w płatnym kanale Canal+ widownia tego spotkania wyniosła 196 tys. osób. Średnia oglądalność wszystkich meczów w nc+ wyniosła 133 tys. oglądających.
W sezonie 2015/2016 TVP1 pokazała tylko finałowy mecz Ligi Mistrzów, podczas gdy wszystkie spotkania oglądać można było na platformie nc+ (w kanałach Canal+, nSport+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2).
Średnia widownia finałowego pojedynku w Jedynce wyniosła 3,07 mln widzów. Przełożyło się to na 25,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 28,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z kolei w płatnym kanale Canal+ relację śledziło średnio 196 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 1,72 proc. i 2,20 proc. udziału.
W finałowym meczu, który odbyło się 28 maja 2016 roku w Mediolanie, Real Madryt - po rzutach karnych - pokonał Atlético Madryt.
Zobacz tabelęŚrednia widownia wszystkich meczów Ligi Mistrzów na kanałach platformy nc+ w okresie od 15 września 2015 roku do 28 maja 2016 roku wyniosła 133 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49. (dane NAM udostępnione Wirtualnemedia.pl przez platformę nc+).
Stacja, w której spotkania Ligi Mistrzów 2015/2016 cieszyły się największą popularnością, to Canal+. Pojedynki pokazywane na tej stacji śledziło średnio 216 tys. widzów, co przełożyło się na 1,52 proc. udziału zarówno w grupie 4+ i 2,09 proc. w komercyjnej 16-49.
119 tys. osób śledziło mecze w nSport+ (dało to tej stacji odpowiednio 0,83 proc. i 0,90 proc. udziału). W Canal+ Sport rozgrywki gromadziły średnio 97 tys. widzów (0,68 proc. i 0,81 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - 63 tys. oglądających (0,44 proc. i 0,55 proc.).
Oglądalność Ekstraklasy w nc+
Zobacz tabelęNajwiększym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Bayernem Monachium, a Atlético Madryt z 3 maja br., który średnio oglądało w Canal+ 460 tys. osób. Przełożyło się to na 3,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,77 proc. w grupie komercyjnej.
Drugie miejsce w Canal+ zajął mecz Real Madryt - Manchester City (4 maja br.; 444 tys. widzów; odpowiednio 3,16 proc. i 4,28 proc. udziału).
Na pozycji lidera oglądalności w nSport+ uplasowało się spotkanie Benfica Lizbona - Bayern Monachium (13 kwietnia br.; 361 tys. widzów; 2,56 proc. i 2,36 proc. udziału).
W Canal+ Sport 2 największe audytorium zgromadził mecz Bayern Monachium - Dinamo Zagrzeb (29 września ub.r.; 248 tys. widzów; 1,74 proc. i 2,18 proc. udziału), a w Canal+ Sport - dwa mecze Atletico Madryt-FC Barcelona i Benfica Lizbona-Bayern Monachium, które transmitowane były razem (13 kwietnia br.; 247 tys. widzów; 1,76 proc. i 2,06 proc. udziału).
Telewizja | Widzowie chcą kupować pojedyncze kanały, a nie pakiety. Najchętniej wybraliby HBO, Canal+, Discovery i NatGeo |
Topowe mecze w poszczególnych stacjach nc+
Zobacz tabelęNajwięcej, bo aż 14 z 20 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Cztery spotkania z czołowej dwudziestki pokazał nSport+, a po jednym - Canal+ Sport 2 i Canal+ Sport.
Topowe mecze we wszystkich stacjach nc+
Zobacz tabelę