Telewizja2016-01-14
17

Widzowie chcą kupować pojedyncze kanały, a nie pakiety. Najchętniej wybraliby HBO, Canal+, Discovery i NatGeo

Blisko połowa polskich telewidzów chciałaby, żeby operatorzy płatnej telewizji sprzedawali dostęp do pojedynczych kanałów, a nie tylko całe pakiety stacji. Zakupem w systemie a la carte byliby zainteresowani przede wszystkim klienci nc+.

48 proc. polskich telewidzów chciałaby kupować dostęp do pojedynczych kanałów w ofercie operatorów płatnej telewizji, a nie całe pakiety stacji, jak dotychczas - wynika z badania MEC. Zakupem pojedynczych stacji byliby zainteresowani przede wszystkim mężczyźni (55 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (56 proc.) i mieszkańcy największych miast (ponad 57 proc.).

Wśród klientów i widzów poszczególnych typów telewizji, wyraźnie bardziej taką usługą byliby zainteresowani odbiorcy płatnej telewizji, w największym stopniu operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+ - 6 na 10 z nich chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne.

W rankingu spontanicznych wskazań kanałów tv, które chcieliby kupować widzowie prowadzą HBO i Discovery.

Wybierając z listy płatnych kanałów najczęściej decydowali się zaś na Discovery, HBO, Canal + Cyfrowy i National Geographic - ponad 35 proc. polskich telewidzów wybrałoby do tworzonego samodzielnie pakietu te kanały. Dużą popularnością widzów mogłyby się cieszyć przy takim modelu sprzedaży kanały sportowe - ok. co czwarty badany umieściłby je w swojej ofercie.

Skala zainteresowania ofertą a la carte wzrosła w ciągu kilku miesięcy - gdy wiosną ub.r. MEC badał zainteresowanie taką usługą wśród internautów (są to osoby nawet nieco bardziej zainteresowane modelem a la carte niż przeciętny telewidz), deklarowało je 45 proc. badanych. Znacznie wyższy, bo ponad 30 proc., był też odsetek osób niezdecydowanych w tej kwestii. Wzrost zainteresowania swobodniejszym modelem zakupu może wynikać m.in. z rozwoju usług VOD, które kuszą widzów swobodą wyboru i dostępu.

Badanie Cyfrowizja II realizowane było przez MEC na przełomie października i listopada 2015 roku na próbie 1100 respondentów, z pomocą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Autor:bg

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas