Telewizja2017-12-20
5

4,33 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosporcie 1

Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn w sezonie 2017/2018 ogląda średnio 4,33 mln widzów. 3,92 mln osób gromadzą relacje pokazywane w TVP1, a 417 tys. - w Eurosporcie 1.

W Polsce relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn transmitowane są na antenach TVP1 i Eurosportu 1.

Wszystkie transmisje z zawodów pokazywane w okresie od 18 listopada do 17 grudnia 2017 roku oglądało średnio 3,92 mln widzów telewizyjnej Jedynki. Przełożyło się to na 31,04 proc. udziału tej stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 28 proc. w 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie Eurosportu transmisje ogląda dodatkowe 417 tys. osób, co daje tej stacji odpowiednio 3,36 proc., 1,83 proc. i 2,33 proc. udziału.

Łączna widownia po pięciu pierwszych tygodniach trwającego właśnie sezonu PŚ w skokach na obu antenach wynosi 4,33 mln osób (odpowiednio 34,40 proc., 26,25 proc. i 30,33 proc. udziału).

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia relacji PŚ w skokach na antenie TVP1 niemal się nie zmieniła. Wówczas (tj. w okresie od 25 listopada do 18 grudnia 2016 roku) zawody na antenie tej stacji śledziło 3,96 mln widzów, a udział stacji wynosił 20,91 proc. w 4+ i 24,36 proc. w 16-49.

Z kolei w Eurosporcie zawody pokazywane wówczas śledziło 441 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 3,46 proc. i 2,27 proc. (dane te dotyczą okresu od 25 listopada do 11 grudnia ub.r., czyli pierwszych czterech tygodni zmagań skoczków).

Do tej pory najwięcej widzów w TVP1 zgromadził indywidualny konkurs w Wiśle, który odbył się 19 listopada br. Śledziło go 4,34 mln osób, co przełożyło się na 32,29 proc. udziału. Zawody te wyjątkowo były transmitowane równolegle w TVP Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że ich widownia na tej antenie wyniosła 228 tys. osób (SHR% na poziomie 1,78 proc.).

Drugie miejsce należało do rozegranego dwa tygodnie później indywidualnego konkursu w Titisee-Neustadt (4,17 mln widzów). Podium uzupełnia drużynowy konkurs w Kuusamo z 26 listopada br. (4,11 mln widzów).

Z kolei na antenie Eurosportu największą widownię - 592 tys. osób - zgromadziły zawody z Niżnego Tagiłu.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w I półroczu br. wyniósł 10,14 proc. Z kolei wynik Eurosportu 1 w tym samym okresie wyniósł 0,65 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:PŚ w skokach, TVP1, Eurosport

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas