Badania2014-10-29
0

41 proc. polskich internautów przegląda sieć na smartfonach, najczęściej kupowane bilety lotnicze (barometr Google)

Holendrzy używają na co dzień trzech urządzeń podłączonych do sieci, najwięcej użytkowników smartfonów jest w Singapurze, a w Polsce już 41 proc. internautów korzysta z sieci na smartfonach - wynika z nowej wersji raportu „Customer Barometer” przygotowanego przez Google.

Opracowanie jest podsumowaniem analiz zachowań internautów oraz ich preferencji zakupowych. Google publikuje je cyklicznie od kilku lat, a w tym roku raport opiera się na badaniach przeprowadzonych wśród 150 tysięcy respondentów z 46 krajów.

W pierwszej części raportu umieszczono informacje dotyczące liczby wykorzystywanych urządzeń mobilnych podłączonych do internetu, a także z jaką częstotliwością mieszkańcy konkretnych krajów łączą się z siecią. Z opublikowanych przez Google danych wynika między innymi, że największa liczba użytkowników smartfonów (85 proc.) mieszka obecnie w Singapurze, a 95 proc. Japończyków codziennie łączy się z internetem - jest to najwyższy wynik na wszystkich rynkach sondowanych przez Google.

W drugiej sekcji raportu znalazły się dane dotyczące tego, jakie produkty i z jaką częstotliwością są kupowane za pośrednictwem internetu. Okazuje się między innymi, że klientami, którzy najczęściej kupują odzież i obuwie w sieci są Koreańczycy - 75 proc. respondentów z tego kraju potwierdziło zakup online podobnych artykułów. Z kolei 73 proc. mieszkańców Niemiec dokonało wnikliwych poszukiwań w internecie zanim zdecydowało się na zamówienie konkretnych usług telewizyjnych.

Ostatnia część raportu Google’a jest poświęcona rynkowi wideo w sieci oraz jego wpływowi na e-commerce. Zgromadzone tutaj informacje mówią między innymi o tym, że w Środkowej Europie najwięcej użytkowników, którzy poszukują w internecie filmów wideo o określonym produkcie przed jego zakupem (26 proc.) mieszka w Rumunii, z kolei 46 procent Chińczyków ogląda filmy wideo online w pracy lub w szkole.

Oprócz prezentowania istotnych dla branży e-commerce wyników „Consumer Barometer” ma także stanowić narzędzie pomagające internetowym sprzedawcom w ocenie nastrojów i nawyków klientów. Właśnie dla tej grupy adresatów przeznaczone są szerokie opcje filtrowania wyników raportu, dzięki którym informacje mogą być wyświetlane na podstawie wielu różnych kryteriów. Dostępne jest także narzędzie o nazwie „Graph Builder” umożliwiające tworzenie przez użytkowników własnych wykresów w oparciu o dane zgromadzone w raporcie „Consumer Barometer”.

Posługując się wspomnianymi filtrami dostępnymi w raporcie Google, można dowiedzieć się między innymi, że w Polsce 75 proc. użytkowników do połączenia z internetem wykorzystuje tradycyjne komputery, a 41 proc. - smartfony. 76 proc. badanych mieszkańców naszego kraju jako swoje ostatnie zamówienie wśród usług dostępnych w sieci wymienia rezerwację biletu lotniczego, natomiast jedna czwarta ogląda wideo w sieci w towarzystwie swojego partnera lub współmałżonka.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas