Cennikowe wpływy reklamowe tradycyjnych mediów od stycznia do sierpnia br. były wyższe niż rok wcześniej o 5,4 proc. Wzrosły budżety reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i indoorze, a zmalały w telewizji i gazetach.
W okresie od stycznia do sierpnia br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 18,1 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 5,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku (wszystkie kwoty są kwotami netto, nie obejmującymi rabatów i autopromocji).
W ośmiu miesiącach br. reklamy emitowane w telewizji warte były 9,7 mld zł, czyli 1,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniej kosztowały też łącznie reklamy w gazetach - wydawcy zarobili na nich 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Z kolei na promocję w radiu reklamodawcy wydali przez osiem miesięcy tego roku 3,4 mld zł, czyli 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody magazynów w tym czasie wzrosły o 16,8 proc., do 2,2 mld zł, a outdooru - o 3,6 proc., do 966,7 mln zł. Na reklamy w kinach wydano z kolei 894 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a na nośnikach indoorowych - 26,6 mln zł (wzrost o aż 82,9 proc.).
Według prognoz ZenithOptimedia polski rynek reklamowy w całym br. ma wzrosnąć o 2,4 proc.
Zobacz tabelę