Biznes2011-05-13
1

6,13 mln zł zysku Agory w I kw. 2011, spadek o ponad 70 proc.

Spółka Agora miała 6,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 21,67 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 10,18 mln zł wobec 16,66 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 295,83 mln zł wobec 248,11 mln zł rok wcześniej.

Analitycy, ankietowani przez ISB, spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 5,4-14,0 mln zł. Średnia ich prognoz wynosiła 9,1 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2011 roku spółka miała 1,88 mln zł straty netto wobec 22,18 mln zł zysku rok wcześniej. 


 

Dane za 1. kwartał 2011 r. (porównanie r/r z komunikatu Agory):
• Według szacunków Grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,7 mld zł (wzrost o 2,5%).

• Przychody Grupy wzrosły o 19,2% do 295,8 mln zł. Sprzedaż reklam wyniosła 157,8 mln zł (spadek o 0,9%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 51,1 mln zł (spadek o 4,1%), sprzedaż biletów do kin wyniosła 41,4 mln zł, a pozostała sprzedaż 45,5 mln zł (wzrost o 28,2%).

• Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 285,6 mln zł i zwiększyły się o 23,4%. Wzrost ten jest głównie efektem kosztów operacyjnych grupy Helios w 1 kw. 2011 r. w wysokości 47,3 mln zł (w 1 kw. 2010 r. grupa Helios nie była konsolidowana w wynikach Grupy Agora) oraz wyższych kosztów związanych z uruchomieniem większej liczby seryjnych projektów wydawniczych Projektów Specjalnych, w tym z ich promocją.

• Zatrudnienie etatowe w Grupie na koniec marca 2011 r. wyniosło 3 498 etatów, w tym 328 etatów grupy Helios. Gdyby wyeliminować wpływ dołączenia grupy Helios, zatrudnienie etatowe w Grupie Agory na koniec marca 2011 r. wyniosłoby 3 170 etatów i byłoby o 21 etatów wyższe niż na koniec grudnia 2010 r.

• Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory SA i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 21%. Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 61,9 mln zł (spadek o 15,4%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 33,2 mln zł (spadek o 11%). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 320 tys. egz., a jej udział w wydatkach na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach wyniósł około 38%.

• Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 6,2 mln zł (spadek o 15,1%). Wpływy dziennika Metro z ogłoszeń wymiarowych spadły o 15,5%, a jego udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 4%.

• Przychody segmentu Internet Agory wzrosły o 22,2% do 25,9 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 35,3% przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o prawie 14%. Wynik EBIT2 segmentu Internet wyniósł 1,4 mln zł. W lutym 2011 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl sięgnął 64%, plasując grupę Gazeta.pl na trzecim miejscu wśród polskich portali.

• Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 1,4% do 35 mln zł przy spadku wydatków na rynku reklamy zewnętrznej o ponad 5%. EBITDA operacyjna grupy AMS wzrosła o 275% do 3 mln zł, a udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o 4,2 pkt% do 32%.

• Segment Czasopisma Agory poprawiły marżę EBITDA operacyjna do poziomu 20,2% (wzrost o 1,7 pkt%). Przychody segmentu wyniosły 17,8 mln zł i obniżyły się o 13,2%.

• Przychody segmentu Radio Agory wzrosły o 12,5% do 18 mln zł. Segment osiągnął pozytywny wynik EBITDA operacyjna w wysokości 0,2 mln zł.

• Liczba biletów sprzedanych do kin grupy Helios wzrosła o 2,6% i wyniosła 2,5 mln sztuk przy spadku frekwencji na cały rynku kinowym w Polsce o 8,3%. Przychody grupy Helios sięgnęły 55,3 mln zł i, pomimo wzrostu liczby sprzedanych biletów, były niższe niż rok wcześniej. Spadek ten wynika przede wszystkim z niższej średniej ceny biletów do kin grupy Helios związanej z brakiem w 1 kw. 2011 r. ewidentnego przeboju filmowego w technologii 3D, jakim rok wcześniej był film Avatar. Zysk operacyjny EBIT grupy Helios wyniósł 8 mln zł, a marża EBITDA operacyjna14 sięgnęła 22,2%.


Zobacz tabelę


 

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:Agora

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas