Tradycyjne media w trzech kwartałach br. zarobiły cennikowo 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty osiągnęły indoor, radio i magazyny, a tylko gazety zanotowały spadek.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do września br. media pozainternetowe zarobiły na reklamach 21,1 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Największe przychody zanotowała telewizja - wyniosły one11,4 mld zł. To niemal tyle samo (wzrost zaledwie o 0,1 proc.) co rok wcześniej.
Z kolei największy procentowy wzrost wpływów w omawianym okresie zanotowała branża indoorowa. Na ten kanał komunikacji marketerzy przeznaczyli 30,2 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 87,1 proc.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/w-i-polowie-br-1-45-mld-zl-na-reklamy-w-polskim-internecie-display-i-sem-dalej-dominuja-potroily-sie-wydatki-w-mobile-u ##
Stacje radiowe zarobiły w skali roku o 25 proc. więcej (3,9 mld zł), a magazyny zwiększyły przychody o 17,5 proc., do 2,5 mld zł.
Na reklamę zewnętrzną reklamodawcy przeznaczyli przez dziewięć miesięcy br. 1,1 mld zł (wzrost o 4,2 proc.), zaś na reklamę kinową - 998,8 mln zł (wzrost o 2,1 proc.).
Po trzech kwartałach br. mniejsze niż rok temu były wpływy z reklam gazet – spadły o 0,8 proc., do 1,1 mld zł.
Według prognoz ZenithOptimedia cały polski rynek reklamowy w br. ma wzrosnąć o 2,4 proc. (zobacz szczegóły).
Zobacz tabelę