Telewizja2015-11-16
6

819 tys. abonentów Multimedia Polska. Zysk o 12 proc. do góry

Sieć kablowa Multimedia Polska na koniec września br. miała 819 tys. abonentów. Przychody w pierwszych trzech kwartałach br. były minimalne wyższe niż rok wcześniej, a zysk netto poszedł o 12 proc. do góry.

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Multimediów wyniosły 527 mln zł wobec 526,6 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.  Wpływy w segmencie telewizji wyniosły 261,2 mln zł, notując spadek o 0,1 proc. Przychody z usług internetowych wzrosły o 0,8 proc. do 166,5 mln zł, a w segmencie telefonii spadły o 5,1 proc. do 78,1 mln zł.

Na koniec września br. sieć Multimedia Polska miała 818,5 tys. abonentów, czyli o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. 309,9 tys. klientów korzystało z dwóch usług, a 130,6 tys. z co najmniej trzech usług. Operator  dostarczał swoim abonentom 1,65 mln usług (RGU), czyli 70,5 tys. więcej niż na koniec analogicznego okresu ub.r.

- Wzrost RGU rok do roku związany był z przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem nowych usług, a także ze wzrostem organicznym biznesu - podano w komunikacie prasowym przesłanym Wirtualnemedia.pl.  RGU telewizji wzrosło o 33,7 tys., w segmencie internetu poszło do góry o 13,4 tys., zaś o 4,1 tys. spadło RGU w segmencie telefonii.

Wskaźnik liczby usług na jednego klienta na koniec III kwartału br. wyniósł 2,02 wobec 1,92 rok wcześniej. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) uplasował się na poziomie 66,45 zł w porównaniu z 66,27 zł przed rokiem.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/mniej-abonentow-upc-polska-ponad-milion-klientow-internetu ##

Skorygowany zysk EBITDA spółki Multimedia Polska za okres trzech pierwszych kwartałów br. wyniósł 248,8 mln zł wobec 262,3 mln zł przed rokiem.  Zysk netto wzrósł w analizowanym okresie o 12 proc. do 37,8 mln zł.

- Stabilnie rosnące wyniki finansowe to efekt naszej konsekwentnie realizowanej strategii. Dzięki wzbogaceniu oferty o usługi dodatkowe jesteśmy nie tylko operatorem kablowym oferującym Internet, telewizję czy telefon, ale co dla nas niezwykle cenne, zaufanym dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych - mówi Andrzej Rogowski, prezes spółki Multimedia Polska.

Sieć zainwestowała przez pierwsze trzy kwartały 2015 r. 153,1 mln zł, z czego 116,8 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano natomiast 23,3 mln zł.

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas