Telewizja 2017-12-04
34

880 tys. widzów teleturnieju „Rodzina wie lepiej”. TVP1 przegrała z konkurencją

Nowy teleturniej „Rodzina wie lepiej” oglądało średnio 877 tys. widzów. Produkcja dała Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 8,59 mln zł.

Rodzinną grę „Rodzina wie lepiej” na antenie TVP1 oglądać można było od poniedziałku do soboty o godz. 18.30 (w pierwszym tygodniu emisji o 18.25), w okresie od 28 sierpnia do 2 grudnia br. Średnia widownia premierowych odcinków (pokazanych do 30 listopada br.) wyniosła 877 tys. osób, co przełożyło się na 7,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największą popularnością w analizowanym okresie cieszyły się dwa odcinki pokazane w soboty 18 i 25 listopada br. (po konkursach skoków narciarskich). Zgromadziły one przed telewizorami odpowiednio 1,41 mln 1,59 mln oglądających.

Jedynka w paśmie nadawania nowego programu zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był Polsat, który emitując wtedy gł. serial „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”, osiągał 13,83 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Szpital”; 12,72 proc.), a trzecia - TVP2 (gł. „Sport”, „Pogoda” i „Jeden z dziesięciu”; 8,38 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka wypadła najgorzej na tle swoich głównych konkurentów.

Wpływy z reklam wyemitowanych przy premierowych odcinkach programu wyniosły 8,59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Rodzina wie lepiej” to teleturniej oparty na izraelskim formacie „Sure or Insure”. Jest to gra rodzinna, w której biorą udział 5-osobowe zespoły składające się z członków rodziny lub grupy przyjaciół. Zgodnie z zasadami programu rodziny wybierają spośród siebie jednego uczestnika, który będzie pełnił kluczową rolę odpowiadając na pytania z wiedzy ogólnej.

Nagroda główna wynosi 40 tys. zł. Wiedzowy teleturniej prowadził Marcin Rams.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Rodzina wie lepiej, TVP1

KOMENTARZE (34) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas