Telewizja 2016-11-23
22

8TV wiceliderem kanałów muzycznych, tylko 0,02 proc. udziału Eska TV. „Zgodne z założoną strategią”

W październiku br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu znalazła się nowa stacja 8TV. Dużo straciła Eska TV, która spadła z podium na koniec rankingu.

Udział naziemnego kanału Polo TV w październiku 2016 roku wyniósł 0,77 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 1,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,41 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września br. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV. Od tego dnia Eska TV dostępna jest w internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne. W październiku br. jej udział wyniósł zaledwie 0,02 proc. Dla porównania w październiku ub.r. kanał ten miał odpowiednio 0,45 proc. udziału, co oznacza spadek wynoszący aż 95,56 proc. - zdecydowanie największy w zestawieniu. Stacja spadła też z miejsca 2. na dopiero 13.

- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV, Nowa TV, Fokus TV, prezes TV Spektrum. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca  będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.

Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc., o 4,44 proc. mniej, niż samej Eski TV rok temu.

- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.

Podium, ex aequo z wynikiem 0,15 proc., uzupełniają dwa kanały: 4FunTV (spadek o 6,25 proc.) oraz należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która awansowała z miejsca czwartego (do góry o 7,14 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 66,67 proc., pochwalić się mogła stacja 4Fun Fit & Dance, której udział poszedł do góry do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 6.).

Zobacz tabelę

W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w październiku br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 2,50 proc., wyniósł 1,23 proc.

Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,70 proc. udziału, a ostatnie miejsce podium należało do 4FunTV (0,30 proc.; - 6,25 proc.).

Największym wzrostem (o 66,67 proc. do 0,05 proc.) pochwalić się mógł kanał Muzo.tv. Z kolei najwięcej również i w tym ujęciu straciła Eska TV - jej wynik zmalał o 93,83 proc. do też 0,05 proc.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: 8TV, kanał muzyczny, Eska TV, Polo TV

KOMENTARZE (22) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas