AB InBev, producent takich piw, jak Budweiser, Beck's, Corona został pierwszą firmą piwną, która uzyskała sponsoring igrzysk olimpijskich na najwyższym poziomie w ramach partnerstwa, na którego czele stanie bezalkoholowa marka Corona Cero.
Piwo Corona Cero będzie oficjalnym sponsorem Igrzysk Olimpijskich do 2028 r. Jest to umowa obejmująca trzy igrzyska olimpijskie: nadchodzące letnie igrzyska w Paryżu w tym roku, zimowe igrzyska w Mediolanie w 2026 r. i letnie igrzyska w Los Angeles w 2028 r. Umowa obejmuje również prawa marketingowe dotyczące Igrzysk Paraolimpijskich.
Po raz pierwszy marka piwa została globalnym sponsorem igrzysk, co firma opisuje jako „znaczącą zmianę” w branży piwnej.
Program Olympics Partners (TOP) to najwyższy poziom sponsoringu igrzysk olimpijskich, a AB InBev dołącza do takich firm jak Coca-Cola, Visa i P&G.
- Spodziewamy się, że dzięki temu partnerstwu Corona Cero przyspieszy rozwój kategorii piwa bezalkoholowego i zwróci uwagę na "umiar"– mówi dyrektor ds. marketingu AB InBev, Marcel Marcondes.
AB InBev, do którego należą takie marki jak Budweiser, Stella Artois i Beck's, a także Corona, twierdzi, że ta ostatnia jest jedną z najszybciej rozwijających się marek światowych i że szybko rozwija się także jej wersja bezalkoholowa.
Dyrektor naczelny firmy Michel Doukeris uważa, że AB InBev potwierdza swoje zaangażowanie w kierunku odpowiedzialnej i umiarkowanej konsumpcji piwa.
- Piwo to napój, w którym należy zachować umiar i dlatego na tę okazję wypada wybrać jedynie Corona Cero - mówi.
AB InBev ma duże doświadczenie w sponsoringu sportu. W zeszłym roku był oficjalnym sponsorem piwnym Mistrzostw Świata FIFA Kobiet i będzie obecny na turnieju mężczyzn w 2026 roku.
Browar współpracuje z FIFA od prawie czterdziestu lat. Partnerstwo było przedmiotem kontrowersji w 2022 roku, kiedy w Katarze odbyły się mistrzostwa świata. Decyzja podjęta w ostatniej chwili zakazywała spożywania alkoholu na stadionach podczas turnieju, co oznaczało, że Budweiser, który miał tam wyłączność na sprzedaż piwa, musiał postawić na sprzedaż na stadionach wariantu bezalkoholowego Bud Zero.