Koncern browarniczy Anheuser-Busch InBev, właściciel m.in. marki piwa Budweiser planuje przetarg na globalną obsługę mediową. Chce skonsolidować swój budżet mediowy w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji.
Rzecznik prasowy AB InBev przekazał, że do przetargu zostały zaproszone agencje mediowe ze wszystkich holdingów reklamowych.
Koncern planuje skonsolidować obsługę mediową w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marketera zajmuje się osiem domów mediowych na pięćdziesięciu rynkach na świecie. Np. Vizeum obsługuje go w Wielkiej Brytanii, a Mediacom - w Stanach Zjednoczonych.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma skonsoliduje budżet mediowy w jednej lub maksymalnie dwóch domach mediowych. Przedstawiciele koncernu twierdzą jednak, że jeszcze nie sprecyzowano, ile finalnie agencji zajmie się obsługą mediową na poziomie globalnym.
Przy przetargu AB InBev współpracuje z firmami Medialink i Media Path.
Formalnie proces przetargowy ma się rozpocząć w kwietniu. Jego rozstrzygnięcia można spodziewać się w drugiej połowie br. Wybrane agencje (bądź jedna) zajmą się obsługą mediowego budżetu AB InBev z początkiem 2018 roku.
Koncern zastrzegł, że przetarg ma formułę otwartą na wypadek, gdyby nie udało się jej wybrać teraz agencji do obsługi mediowej - w tej sytuacji marketer nie wyklucza zawieszenia przetargu i powtórnego ogłoszenia przetargu mediowego w późniejszym terminie.
Dotychczas przetargi na obsługę mediową AB InBev prowadzone były lokalnie lub regionalnie.
Przetarg rozpoczyna się zaledwie kilka miesięcy po sfinalizowaniu przez AB InBev zakupu koncernu SABMiller.