Reklama2017-03-23
0

AB InBev rozpoczyna przetarg na globalną obsługę mediową

Koncern browarniczy Anheuser-Busch InBev, właściciel m.in. marki piwa Budweiser planuje przetarg na globalną obsługę mediową. Chce skonsolidować swój budżet mediowy w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji.

Rzecznik prasowy AB InBev przekazał, że do przetargu zostały zaproszone agencje mediowe ze wszystkich holdingów reklamowych.

Koncern planuje skonsolidować obsługę mediową w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marketera zajmuje się osiem domów mediowych na pięćdziesięciu rynkach na świecie. Np. Vizeum obsługuje go w Wielkiej Brytanii, a Mediacom - w Stanach Zjednoczonych.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma skonsoliduje budżet mediowy w jednej lub maksymalnie dwóch domach mediowych. Przedstawiciele koncernu twierdzą jednak, że jeszcze nie sprecyzowano, ile finalnie agencji zajmie się obsługą mediową na poziomie globalnym.

Przy przetargu AB InBev współpracuje z firmami Medialink i Media Path.

Formalnie proces przetargowy ma się rozpocząć w kwietniu. Jego rozstrzygnięcia można spodziewać się w drugiej połowie br. Wybrane agencje (bądź jedna) zajmą się obsługą mediowego budżetu AB InBev z początkiem 2018 roku.

Koncern zastrzegł, że przetarg ma formułę otwartą na wypadek, gdyby nie udało się jej wybrać teraz agencji do obsługi mediowej - w tej sytuacji marketer nie wyklucza zawieszenia przetargu i powtórnego ogłoszenia przetargu mediowego w późniejszym terminie.

Dotychczas przetargi na obsługę mediową AB InBev prowadzone były lokalnie lub regionalnie.

Przetarg rozpoczyna się zaledwie kilka miesięcy po sfinalizowaniu przez AB InBev zakupu koncernu SABMiller.

 

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas