Kultura2020-11-05
11

Abp Gądecki: Netflix "promuje homoseksualizm, hedonizm i rozwiązłość"

Arcybiskup Stanisław Gądecki, poznański metropolita i przewodniczący Episkopatu, w wywiadzie z Katolicką Agencją Informacyjną powiązał dużą frekwencję młodych ludzi na Strajku Kobiet z korzystaniem z mediów społecznościowych i platform streamingowych. Zdaniem hierarchy, Netflix "promuje homoseksualizm, hedonizm i rozwiązłość".

W Polsce od kilkunastu dni trwają protesty po wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję z przesłanki ciężkich lub nieodwracalnych wad płodu za niezgodną z konstytucją. W relacjach dostępnych w mediach widać, że w strajkach bierze udział bardzo dużo młodych osób - nastolatków czy studentów. Komentarzy podkreślają, że tak szerokie zaangażowanie młodzieży w protesty społeczne widać po raz pierwszy od kilku, a nawet kilkunastu lat.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dzięki Wam miałem dziś dostęp do kilkunastu dronów nad Warszawą, dziesiątek punktów widokowych i kilku tysięcy smartfonów. Nagralismy korytarze życia, ataki chuliganów, mieliśmy obraz z karetki, a nawet pomogliśmy znaleźć rodziców zagubionej Poli. Mamy dokumentację, dzięki której udowodnimy każde kłamstwo. To niesamowite, co wspólnie robimy. O roli Instagrama w tych wydarzeniach będą się uczyć w szkołach.

Post udostępniony przez Krzysztof Gonciarz (@kgonciarz)

Gądecki o social mediach i VoD: "kulturowy marksizm"

O komentarz do tego zjawiska  został poproszony przez Katolicką Agencję Informacyjną abp Stanisław Gądecki. Przewodniczący Episkopatu Polski na pytanie, jak kościół ma trafić dziś do młodych osób w Polsce, stwierdził, że "dzisiejsi młodzi dźwigają w sobie balast dzisiejszej kultury medialnej".

- Dzisiaj, w dobie drugiej rewolucji komunikacyjnej, niemalże każdy serial dla młodzieży na Netflixie zawiera promocję homoseksualizmu, hedonizmu i rozwiązłości. Przeciwnicy wykorzystują obficie kanały dystrybucji treści i formowania sumień, które są mało używane w Kościele - powiedział KAI abp Gądecki.

Arcybiskup uważa, że popularne wśród młodych osób platformy i aplikacje (Facebook, Instagram, Twiter, Youtube, Netflix), gry czy filmy są nośnikami kodu kulturowego, który został zdominowany przez "marksistów kulturowych, którzy konsekwentnie realizują program formowania posłusznego nowym ideom człowieka".

Zdaniem hierarchy, kościół powinien w wymienionych mediach prowadzić kampanię "promującą w sposób konsekwentny i nowoczesny życie jako najwyższą wartość".

Netflix latem zyskał tylko 2,2 mln subskrybentów

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.

W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Autor:jd

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas